Slučaj "MH370"
66

Istraživači će potopiti dijelove Boeinga 777 kako bi pokušali pronaći avion Malaysia Airlinesa

D. B.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Radarski kontakt s avionom Malaysia Airlinesa na letu MH370 izgubljen je 8. marta 2014. godine nakon što je poletio iz Kuala Lumpura prema Pekingu. Od tada se gubi svaki trag Boeingu 777 i njegovim putnicima, a u periodu od deset godina su pronađeni samo fragmenti. Međutim, sada grupa istraživača ima novu metodu kojom će pokušati otkriti lokaciju aviona, a ona uključuje potapanje komponenti u Indijski okean.

Projekt pod nazivom Finding MH370 Initiative je pokrenut s ciljem pronalaska olupine Boeinga 777, koji je nestao prije više od deset godina. Kako bi se to postiglo, neće se koristiti sonarom opremljene dronove ili opsežne potrage morskog dna. Umjesto toga tim namjerava potopiti dijelove Boeinga 77 u Indijski okean te pratiti njihovo kretanje. Jeff Wise, naučni novinar i privatni pilot, pokrenuo je ovaj projekt. On je u proteklom periodu pisao o nestalom avionu, vodio je podcaste i pojavljivao se u brojnim dokumentarcima o avionu. Sada namjerava ponuditi informacije o kretanju dijelova aviona Malaysia Airnesa koji su dosad pronađeni na obali.

Fragmenti aviona su se prvi put pojavili na obali Saint-Denisa na otoku Reunion u julu 2025. godine. Naučnici su se fokusirali na kretanje ovih dijelova u proteklim godinama jer pokušavaju ustanoviti njihovo porijeklo u Indijskom okeanu. U prošlosti su timovi čak bacali komponente krila u more kako bi posmatrali njihovu udaljenost plutanja, međutim, Wise i njegov tim vjeruju da ovi eksperimenti moraju biti opsežniji.

Prema Wiseu, morski organizmi poput školjki žive na ovim fragmentima i mogu otkriti s kojeg mjesta u okeanu su odlutali. Međutim, kada su ispitali te organizme, naučnici su naišli na dva paradoksa.

Prvo, školjke su bile premlade, što ukazuje na jednogodišnji razmak između trenutka nestanka aviona i trenutka kada su dijelovi završili u vodi. Drugo, živjeli su po cijeloj površini krilca, čak i iznad vodene linije, što školjkaši nikada ne rade.

Projekt Finding MH370 će sada riješiti ove paradokse tako što će potopiti pravo krilce Boeinga 777, koje je opremljeno senzorima i tehnologijom za telemetriju, a u Indijskom okeanu će provesti 15 mjeseci.

"Na kraju eksperimenta ćemo imati mnogo jasniju sliku o tome kako su školjke rasle na pravom krilcu te kako je i gdje objekt ušao u vodu. Finalni rezultat će biti izvještaj o detaljima naših otkrića, kao i otkrivanje implikacija o tome šta se dogodilo s nestalim avionom", zaključio je Wise.