Mlada bh. inovatorica blizu ostvarenja sna, do konačne realizacije dijeli je jedan korak
Jedna od takvih priča je i ona mlade bosanskohercegovačke inovatorice Nađe Zubčević koja se javnosti prije nekoliko godina predstavila s patentom antibakterijskog podmetača za WC daske.
Uprkos činjenici da se ovaj projekat na početku mogao definirati samo kao još jedna u nizu ideja koje imaju potencijal, ali za koje je pitanje da li će se uspjeti realizovati, na brojnim takmičenjima ovu inovaciju su prepoznali relevantni stručnjaci pa je tako Nađa sa svojom inovacijom koja je dobila naziv LooSeat osvojila brojna svjetska priznanja i medalje u inovacijama.
"Nagrade sam osvajala od Njemačke, Poljske, Turske, a najznačajnija nagrada je bila Semi Grand Prize osvojena u Seoulu pored 30 zemalja iz cijelog svijeta. Pokazali smo im da Bosna i Hercegovina može da ide u korak sa svjetskim silama u inovacijama", ističe Nađa na početku razgovora.
Indiegogo platforma novi izazov
Nakon brojnih nagrada osvojenih na svjetskim takmičenjima, Nađa je s projektom antibakterijske daske otišla i korak dalje te je prije nekoliko dana ovu inovaciju predstavila i na poznatoj Indiegogo platformi, stranici koja brojnim inovatorima širom svijeta pruža mogućnosti da prikupe sredstva putem donacija za svoje inovativne proizvode.
Ono što je prednost ovakvih platformi jeste upravo činjenica da svi zainteresovani pojedinci mogu sa svojim donacijama učestvovati u daljoj realizaciji projekata.
"Inače, Antibakterijska daska za toalet ima sposobnost da uništava bakterije 99.5%, može da traje više od tri godine. Koristi se kombinacija hemikalija i svjetlosti koja konstantno uništava bakterije i ne troši se u hemijskim reakcijama, što daje dodatnu održivost ovog proizvoda. Idealna je za mjesta gdje je velika frekvencija ljudi kao što su hoteli, hosteli, restorani, tržni centri, stadioni, aerodromi, kafići, škole, bolnice i slično. Bitno je istaći kako se korištenjem LooSeata smanjuje potrošnja toaletnog papira i upotreba jakih dezinfekcionih sredstava koji štetno utječu na okolinu", govori Zubčević.
Uprkos brojnim izazovima i poteškoćama, Nađa se nada kako će ovaj projekat prepoznati svi zainteresovani subjekti i na taj način omogućiti i početak proizvodnje jedne bh. inovacije.
"Bilo je veoma izazovno proći cijeli put od kreiranja prototipa, patentiranja, istraživanja i testiranja, do evo, pokušaja se pusti prva serija proizvoda na tržište. Najveća prepreka jeste cijena kalupa koji su potrebni za ovu inovaciju, koji koštaju 150.000 KM", govori Nađa.
Na kraju, pozvala je sve građane da pomognu da inovacija iz Bosne i Hercegovine ugleda svjetlo dana na tržištu.
"Voljela bih da pustimo prvu seriju ovog proizvoda, a onda bi u nastavku razvijali druge inovativne proizvode na istom principu", istakla je Nađa na kraju razgovora.