Apel nadležnima
131

Mostar bus pred kolapsom: Nema sredstva za plate radnicima, upitan nastavak vožnji

G. Š.
Mostarsko javno poduzeće Mo-Bus je zbog ukinutih vožnji, uslijed epidemije koronavirusa, dovedeno pred kolaps i nema sredstava za plate koje čeka 78 radnika.

Ove informacije za Klix.ba je potvrdio direktor Javnog preduzeća Mo-Bus, Damir Marić.

''Mi smo radnicima za mart podijelili plate u iznosu od 70 posto i nismo plaćali doprinose, ali za april im ne možemo isplatiti još ništa jer nemamo tih sredstva u rezervama'', kaže Marić.

Naglašava da su mjesečni troškovi ove firme 200 hiljada maraka, a kako firma inače nije rentabilna i jedva pokriva troškove na godišnjem nivou, sada je dovedena pred kolaps.

''Mi zapošljavamo 78 ljudi koji žive i prehranjuju svoje porodice od ovoga posla i ne možemo im dati otkaze ili ih poslati na neplaćeno, ali nemamo odakle da im isplatimo plate, ako nam ne pomognu gradske i kantonalne vlasti'', pojašnjava Marić za Klix.ba.

Ističe kako već danima traži sastanke s predstavnicima vlasti.

''Iako se najavljuje da će javni prijevoz početi s radom 15. maja mi ne možemo autobuse upaliti dok ne postignemo neki dogovor o finansiranju'', tvrdi Marić.

Mostar bus je, podsjeća, Javno poduzeće kojem je osnivač Grad Mostar, ali ga ne finansira, kao što je to praksa u svijetu, nego je do sada radilo na ekonomskoj osnovi.

No, to više nije u mogućnosti jer imaju jako puno nerentabilnih vožnji koje su potrebne, pa njihove troškove pokrivaju iz rezervi. Međutim, ti troškovi se ne nadoknađuju iz gradske blagajne.

Stoga su obustavom rada i velikim troškovima u samo dva mjeseca dovedeni na rub očaja,.

''Ne možemo zaraditi koliki će nam biti troškovi'', tvrdi Marić, zbog čega neće ni početi s vožnjom bez jasnog dogovora o finansiranju.

Stanje u kojem se našlo ovo preduzeće, ističe, nametnuto je od vladajućih struktura, pa je očekivati da upravo oni i pomognu u sanaciji šteta.

''Zato tražimo od nadležnih da nam pomognu da prevaziđemo ovo stanje, te da se konačno nađe rješenje za finansiranje javnog prijevoza. Ako počnemo s radom bez školaraca i vraćanja svih linija, ne treba nam ni pola ljudi,, ali ne možemo im otkaze'', pojašnjava Marić.

Po njegovoj procjeni, Mo-Bus s radom u punom kapacitetu može početi tek u septembru.

Podsjeća da je Grad Mostar uredno plaćao karte školarcima i pomagao da ovo preduzeće napravi bazu na Bišću polju. Stoga vjeruje da će prepoznati značaj javnog prijevoza te naći način da preuzmu njegovo finansiranje.