"Medijskom kampanjom kojom orkestrira United grupa, odnosno kompanija Telemach u BiH, izvrću se činjenice, podmeću poluinformacije, plasiraju bombastični naslovi koji bi trebalo da stvore animozitet prema jednom ozbiljnom konkurentu na tržištu – kompaniji Mtel", navode oni na početku.
Ako pogledamo postotke i priče o monopolu na koje se već danima unazad pozivaju mediji koji su u vlasništvu United grupe, dodaju, te ih smjestimo u realan okvir umjesto onako kako odgovara navedenim kompanijama, situacija je sljedeća: "prema posljednjim zvaničnim podacima RAK-a o tržišnom učešću TV operatora, kompanija Mtel sa svim svojim zavisnim društvima u BiH ima udio od 24,2 posto tržišta, dok Telemach grupa ima udio od 41,1 posto. Očigledno je ko zapravo ima dominantan položaj na tržištu BiH".
"Krijući se iza podataka o postocima u entitetima, prećutkuje se činjenica da zapravo United grupa drži veći dio tržišta, a priča se namjerno politizuje s očigledno važnim razlogom. U jednom trenutku United grupa koristi postotke o tržišnom učešću na teritoriji entiteta i u tom slučaju optužuje Mtel za dominaciju. Istovremeno, potpuno prećutkuju činjenicu da je Telemach grupa u Federaciji BiH dominantna sa čak 51posto. Samo što i lobisti Telemach grupe i mediji koji su pod njihovom kontrolom ili vlasništvu stalno zaboravljaju činjenicu da je veoma važno kada privredni subjekt pređe zakonskih 40 posto i više udjela na relevantnom tržištu", navode oni.
Relevantno tržište prema Zakonu o konkurenciji je tržište Bosne i Hercegovine, nastavljaju oni, a Telemach grupa je odavno premašila dozvoljeni procenat upravo na tržištu Bosne i Hercegovine i to je problem koji oni pokušavaju da umanje optužujući Mtel.
"Jer, velika je rezlika između udjela na tržištu BiH od 24,2 posto koji ima Mtel grupa, i 41,1 posto koji ima Telemach grupa. Takođe treba istaći da kompanija Mtel nije jedini davalac usluge distribucije TV sadržaja u Republici Srpskoj, već da postoji više njih, kao i da kompanija Telemach preko Total TV-a i i svojih partnerskih firmi distribuira TV programe kablovskom i satelitskom - DTH tehnologijom na području cijele Republike Srpske. Kompanija Mtel je za sve koncentracije koju su nastale akvizicijama kablovskih operatora u proteklom periodu prošla višemjesečne procedure i saglasnosti pred Konkurentskim vijećem Bosne i Hercegovine i za svaku dobila neophodnu dozvolu. Mnogo je zanimljivije pitanje kakve su bile procedure za akvizicije koje je Telemach izvršio u periodu od 2014. do 2016. godine. i više nego indikativno zašto mediji koji su u vlasništvu United grupe to ne objasne", stoji u saopćenju.
Oni navode kako je važan razlog i taj što se želi zataškati činjenica da United grupa nije iskazala nikakav interes za nastavak saradnje sa kompanijom Mtel po pitanju produženja ugovora o distribuciji TV kanala Sport klub.
"Umjesto toga, arogantnim stavom i ucjenjivačkim pristupom, potpuno su onemogućili dalje konstruktivne pregovore, sa jasnom namjerom da oštete upravo korisnike naše kompanije, kako bi se stvorila atmosfera nepovjerenja i revolta. Ovdje je važno napomenuti da je kompanija Mtel, zarad svojih korisnika, već bila u prilici da se suoči sa nefer poslovnim potezima i postupcima United grupe, kada su oni odlučili da premijum sadržaje Sport klub kanala, bez prethodnih obavještenja, prebace na kanal Nova Sport i tako opet onemoguće korisnike Mtela da prate sadržaje koje su očekivali", kažu oni.
Ovakvo ponašanje United grupe predstavlja nastavak njihove složene strategije ograničavanja konkurencije na tržištu Bosne i Hercegovine, kojoj niti jedna institucija u BiH ne staje na kraj, dodaju, a što je bilo očigledno u toku 2020. godine kada je ova grupacija odlučila da uvede neprimjerenu naknadu za distribuciju do tada besplatnog kanala Nova BH, a na kojem je započela emitovati važne sportske sadržaje nacionalnih timova tako da su građani Bosne i Hercegovine ostali uskraćeni za ovaj sadržaj.
"Činjenica je i da je u prošlosti, kada govorimo o United grupi, ona bila daleko dominantnija u odnosu na Telekom Srbija grupu, te joj nikada nije smetala dominacija jedne grupe na teritorijama koje je pokrivala. Tržišna utakmica je dovela do novog rezultata, kojim je Telekom Srbija grupa postala ozbiljan rival u regionu, što je izazvalo histeričan odgovor United grupe i njihovih lobista, pa čak i kada su u pitanju principi dobre poslovne prakse ali i otvorenih napada na Telekom Srbija grupu, odnosno u ovom slučaju Mtel, koji i dalje na teritoriji BiH ima manji dio tržišnog kolača od United grupe ali je u sadržajima postao lider", kažu oni.
Takođe, zanimljiv je podatak da su 2018. godine Regulatorna Agencije za komunikacije i tadašnji direktor Predrag Kovač proveli analizu tržista distribucije TV sadržaja gde je jasno utvrđena dominacija Telamacha i njegovih povezanih lica, nastavljaju, te su konstatovane prepreke za razvoj tržišne konkurencije zbog čega je Telemach zajedno sa svojim povezanim pravnim licima proglašen za operatora sa značajnom tržišnom snagom.
"Nažalost, ova analiza tržišta nikada nije ugledala svjetlo dana niti je Agencija nametnula bilo kakve regulatorne obaveze Telemachu kako ne bi došlo do poremećaja na ovom tržištu. Jasno je iz svega navedenog da, iako dominantna na području BiH, United grupi smeta čak i konkurencija koja je u posljednjih par godina postala ozbiljnija nego ikad, a u vidu poslovnih rezultata kompanije Mtel koja se isključivo bavi svojom osnovnom djelatnošću, a to je pružanje telekomunikacionih usluga i distribucijom najkvalitetnijih multimedijalnih sadržaja", kazali su u Mtelu.