Pokušaj zarade: Šeširi protiv pljuvanja i pročišćivači zraka koji neutraliziraju koronavirus
Mnoge kompanije pronalaze kreativne načine kako zaraditi u jeku epidemije novog koronavirusa, koja je već prouzrokovala krah međunarodnog tržišta, pogodivši avioprijevoz, filmsku industriju i lokalno poduzetništvo. Više od 100.000 osoba je zaraženo u najmanje 124 države i teritorija svijeta. Proizvođači sredstava za dezinfekciju i platforme za rad od kuće profitirali su od novonastale situacije.
Također, pojedine manje kompanije nastoje iskoristiti neobične poslovne prilike koje je omogućilo širenje virusa iz Wuhana. Neke od njih promoviraju svoje proizvode kao direktnu vezu s ovim virusom, dok drugi tvrde da su potrošači sami uvidjeli značaj njihovih proizvoda, među kojima su pročišćivači zraka, roboti, pa i šeširi protiv pljuvanja.
Baš kao i zaštitne maske, određeni proizvodi koji nisu prvobitno namijenjeni zdravstvenim radnicima mogu biti od velike pomoći u borbi protiv širenja zaraze.
Roboti
Roboti se u nekim slučajevima koriste kako ne bi moralo doći do direktnog kontakta između bolničkog osoblja i pacijenata, na primjer, pri davanju lijekova. S druge strane, američka kompanija Promobot je nedavno poslala svoj stroj na Times Square u New Yorku da ispita imaju li prolaznici simptome koji bi nagovijestili da su zaraženi. U jednom trenutku, robot je navodno dijelio i jednokratne zaštitne maske, uprkos molbi tamošnjih vlasti da ih ne uzimaju osobe koje su zdrave.
Epidemija novog koronavirusa mogla bi i potaknuti kompanije da ranije uvedu automatizaciju u područjima poslovanja gdje je to moguće. Prema pojedinim navodima, kompanije čiji je rad većinom automatiziran manje su podložne poteškoćama u radu, prenosi Vox.
Pročišćivači zraka
Nekolicina kompanija kritikovana je zbog netačnih tvrdnji da njihovi pročišćivači neutraliziraju novi koronavirus, a slično se događalo i 2003. kada se pojavio SARS, također soj koronavirusa. Tako kompanija Airpura reklamira svoje aparate kao sposobne da uklone koronavirus iz zraka. Slično tvrde i predstavnici kompanije Molekule, koji su uvjereni da njihovi proizvodi mogu uništiti virus. Cijena njihovih pročišćivača se, inače, kreće od 712 eura.
Prednosti ovih aparata svakako postoje, posebno u zdravstvenim ustanovama, ali nema dokaza da mogu pomoći pojedincima u borbi protiv koronavirusa.
Čitači tjelesne temperature
Tehnologija očitavanja tjelesne temperature na daljinu ističe se kao jedan od odgovora na epidemiju, jer bi se tako moglo utvrditi ima li neko groznicu. Ovakva tehnologija već je u primjeni u Kini i budi zanimanje i u drugim zemljama.
Kompanija ThirdEye odlučila je na svoje naočale za virtuelnu stvarnost nadograditi sistem za termičko snimanje. U narednih mjesec i po isporučit će gotovo 2.000 ovih modificiranih naočala. Među naručiteljima su i radnici Međunarodnog aerodroma u Hong Kongu. Oni će uz pomoć njih moći očitati povišenu temperaturu kod putnika.
Shouqi Limousine & Chauffeur, kineska agencija koja pruža usluge prijevoza, u nekim od svojih vozila primjenjuje tehnologiju za termičko snimanje, kako bi pratili temperaturu korisnika, ali i svojih vozača. Sistem je programiran da izda upozorenje ako se u vozilu očita previsoka temperatura.
High-tech dezinfekcija
Elektrostatički sprej jedna je od alatki kojima se potrošači okreću u namjeri da dezinficiraju svoje okruženje. Rade na sličnom principu kao i sredstvo za čišćenje u običnoj boci, ali su jačeg naboja, te temeljnije pokrivaju poprskanu površinu. Koriste ih kompanije, zdravstvene ustanove u Singapuru i škole u američkoj saveznoj državi Utah.
Jeremiah Gray, operativni direktor EartSafea, kompanije koja se bavi biorazgradivim dezinfekcijskim sredstvima, otkrio je da je njihov elektrostatički sprej u stostruko većoj potražnji nego što je uobičajeno za sezonu gripe. Najčešći klijenti su im uredi, škole i nadležni organi u djelatnosti transporta.
Šeširi protiv pljuvanja i drugi čudnovati proizvodi
Na platformi Amazon mogu se pronaći šeširi sa zaštitnim vizirom namijenjeni spriječiti klice koje drugi iskašljavaju doprijeti do vašeg lica. Amazon je, inače, uklonio više od milion proizvoda koji su plasirani kao učinkoviti u borbi protiv virusa Covid-19 sa svoje platforme zbog neistinite reklame.
Prodaju se i majice s podsjetnikom da se peru ruke, kao i narukvica na kojoj stoji natpis "Preživio sam koronavirus". Na Craigslistu, popularnoj američkoj internet stranici za oglašavanje, mogu se pronaći i kontejneri za skladištenje robe prilagođeni karantinu i automobil u slučaju zombi apokalipse.