Aerodrom Sarajevo u odnosu na regiju: 2022. je imao najmanji broj putnika i ima najmanje linija
-
Zagrebu imao 3,1 milion putnika;
-
Beogradu imao 5,6 miliona putnika;
-
Podgorici i Tivtu su imali 1,9 miliona putnika;
-
Skoplju imao 2,1 milion putnika;
-
Prištini imao 2,9 miliona putnika;
- Tirani imao 5,1 milion putnika.
Aerodrom Sarajevo ima najmanji broj linija (28, od čega je 16 sezonskih linija), dok aerodrom u:
-
Zagrebu ima 59 linija;
-
Beogradu ima 111 linija;
-
Podgorici 35 linija;
-
Skoplju 47 linija;
-
Prištini 29 linija;
-
Tirani 97 linija.
Upravo se broj putnika i linija najčešće koriste kao argumenti u raspravi o (ne)opravdanosti davanja aerodroma pod koncesiju. Od navedenih, samo aerodromi u Sarajevu i Podgorici nisu pod koncesijom. Međutim, uskoro bi i aerodrom u glavnom gradu Crne Gore trebao biti pod koncesijom. Pripreme za davanje ovog aerodroma pod koncesiju počele su prije pandemije koronavirusa i davanje pod koncesiju je prolongirano do stabilizacije zračnog saobraćaja.
Stručnjak za zrakoplovstvo Alen Šćuric je u prošlomjesečnom razgovoru za Klix.ba izjavio da ne bi bilo opravdano Međunarodni aerodrom Sarajevo dati pod koncesiju. Smatra da se ovaj aerodrom dobro razvija i da se može nastaviti dobro razvijati u državnom vlasništvu. Za njega je bila greška to što su aerodromi u Zagrebu, Beogradu, Skoplju, Prištini i Ljubljani dati pod koncesiju.
Iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo su ranije ovaj mjesec u odgovoru za naš portal istakli da im je prihvatljiv hibridni model koncesije.
"Mi smo prepoznali hibridni model koncesije kao optimalan, u kojem koncesionar investira u projekte, a zauzvrat u odgovarajućem procentualnom iznosu učestvuje u raspodjeli dobiti, odnosno upravljanju i vlasništvu", naveli su.
Od skoro 8.000 čitatelja koji su učestvovali u anketi Klix.ba, njih više od 5.100 ili 65 posto je odgovorilo da je protiv davanje koncesije i/ili privatizacije velikih javnih dobara (elektroprivreda, telekom operatera, aerodroma, autoputeva idr.). Više od 2.400 ili 31 posto čitatelja podržava davanje pod koncesiju i/ili privatizaciju, dok skoro 380 ili pet posto ne zna da li je to potrebno učiniti.
Šef Delegacije Evropske unije u Bosni i Hercegovini Johann Sattler i američki ambasador Michael Murphy su početkom septembra premijeru Federacije Bosne i Hercegovine Nerminu Nikšiću (SDP) pismom ukazali da više nije racionalno odgađati davanje aerodroma pod koncesije.