Novo saopćenje
2

Autoceste FBiH o tunelu Hranjen: Rješenja za završetak radova neće uzimati u obzir politikantstva

D. Be.
Foto: N. G./Klix.ba
Foto: N. G./Klix.ba
Povodom obustavljanja radova na izgradnji tunela Hranjen kod Goražda danas su se ponovo oglasili iz JP Autoceste FBiH kazavši da će struka dati rješenja koja će imati na umu interese zajednice.
"Rješenja neće uzimati u obzir politikantstva koja nisu usmjerena ka cilju, a to je završetak projekta. To je interes šire zajednice koji prevazilazi uskostranačke borbe. Kada je riječ o trenutnom stanju, JP Autoceste FBiH je utvrdilo nepobitne činjenice. Evidentno je kašnjenje i nedostatak sredstava, jer za preostalih 7,5 mjeseci, koliko je ostalo ugovornog roka, nije moguće realizirati preostalih cca 70% fizičkog obima, niti je to moguće finansirati preostalim novčanim iznosom od 2.131.193,80 KM", saopćeno je.

Ono što slijedi je priprema za raspisivanje novog tendera za izbor izvođača radova u dogovoru s Vladom FBiH i u skladu s važećom regulativom, što bi omogućilo nastavak radova s manjim rizikom u odnosu na ranije stanje.

"Novo rukovodstvo JP Autoceste FBiH je zbog profesionalne i moralne obaveze uradilo cjelovitu analizu u cilju utvrđivanja činjenica i sve dalje korake za rješenje ovog problema, uključujući i utvrđivanje stepena eventualne odgovornosti svih sudionika projekta te mogućnosti nastavka realizacije projekta", dodali su.

Podsjetimo, kompanija Euroasfalt smanjila je intenzitet radova, a uskoro bi mogla i potpuno obustaviti radove na tunelu Hranjen. Kao što je Klix.ba jučer objavio, razlog za stopiranje jednog od najznačajnijih infrastrukturnih objekata, koji bi trebao znatno skratiti put između Sarajeva i Goražda, je nedostatak novca.

Prema našim informacijama, za oko 80 miliona KM (bez PDV-a), koliko je Vlada Federacije BiH prvobitno izdvojila, planirano je da tunelska cijev od pet kilometara bude probijena. Međutim, novca je nestalo u trenutku dok je probijeno samo 2,5 kilometara. Ukupno je do sada obavljeno tek oko trećine ukupnog posla.

Radovi na tunelu su započeti u jesen 2019. godine, a finansirani iz akumulirane dobiti BH Telecoma u vrijednosti većoj od 65 miliona maraka, a cjelokupan projekt iznosi više od 81 milion maraka.