Autoceste FBiH: Radovi na tunelu Hranjen se obustavljaju jer nema dodatnog novca
![Foto: Klix.ba](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_210803069.jpg?v=1)
"Činjenica je da je izvođač do sada izveo 37 posto radova na tunelu, da je utrošeno 97 posto od ukupne vrijednosti ugovorenih radova, kao i da je proteklo 80 posto ugovornog roka za završetak radova", naveli su.
Dalje kažu da je od imenovanja 11. juna 2021. godine aktuelna Uprava JP Autoceste FBiH uradila analizu u cilju utvrđivanja činjenica i sve daljnje korake za rješenje ovog problema, uključujući i utvrđivanje stepena eventualne odgovornosti svih sudionika projekta te mogućnosti nastavka realizacije projekta.
"Uprava JP Autoceste FBiH pripremila je određene zaključke koji su već upućeni prema investitoru projekta - Vladi FBiH. Stav JP Autoceste Federacije BiH je da, bez obzira na stanje u kojem se projekt trenutno nalazi, ne treba odustati od izgradnje tunela Hranjen. Ono što slijedi je priprema za raspisivanje novog tendera za izbor izvođača radova u dogovoru s Vladom FBiH i to prema općim uslovima ugovora FIDIC - Crvena knjiga, što bi omogućilo nastavak radova s manjim rizikom u odnosu na ranije stanje", kazali su.
Podsjetimo, kompanija Euroasfalt smanjila je intenzitet radova, a uskoro bi mogla i potpuno obustaviti radove na tunelu Hranjen. Kao što je Klix.ba jučer objavio, razlog za stopiranje jednog od najznačajnijih infrastrukturnih objekata, koji bi trebao znatno skratiti put između Sarajeva i Goražda, je nedostatak novca.
Prema našim informacijama, za oko 80 miliona KM (bez PDV-a), koliko je Vlada Federacije BiH prvobitno izdvojila, planirano je da tunelska cijev od pet kilometara bude probijena. Međutim, novca je nestalo u trenutku dok je probijeno samo 2,5 kilometara. Ukupno je do sada obavljeno tek oko trećine ukupnog posla.
Radovi na tunelu su započeti u jesen 2019. godine, a finansirani iz akumulirane dobiti BH Telecoma u vrijednosti većoj od 65 miliona maraka, a cjelokupan projekt iznosi više od 81 milion maraka.