Automobilska industrija od sada preuzima kontrolu nabavke čipova
Podsjećamo, globalna nestašica mikročipova, malih tankih poluvodičkih pločica koje služe kao nosači elektroničkih elemenata ili sklopova te se koriste u svim elektroničkim uređajima pa tako i u automobilima, dovela je i do nestašice automobila na tržištu.
Gotovo svi najveći proizvođači automobila, poput Volkswagen grupe, Forda, Toyote, Renaulta, Mercedesa, Honde i Hyundaija, zbog nedostatka čipova morali su u protekle dvije godine smanjiti proizvodnju ili čak obustaviti rad u svojoj proizvodnji.
Timovi, kao što su General Motors, Volkswagen AG i Ford Motors pregovaraju direktno sa proizvođačima čipova. Proizvođači automobila kao što je Nissan Motor Co i drugi prihvataju duže obaveze i veće zalihe. Ključni dobavljači uključujući Roberta Boscha i Denso ulažu u proizvodnju čipova.
Uzete zajedno, promjene predstavljaju fundamentalni pomak za automobilsku industriju: viši troškovi, više praktičnog rada u razvoju čipova i veća posvećenost kapitala u zamjenu za bolju vidljivost u njihovim zalihama čipova, kažu rukovodioci i analitičari.
Ovo je preokret za proizvođače automobila koji su se ranije oslanjali na dobavljače - ili njihove dobavljače - za nabavku poluprovodnika, piše Reuters.
Za proizvođače čipova, partnerstvo sa proizvođačima automobila koje se još uvijek razvija je dobrodošlo. Mnogi rukovodioci u sektoru poluprovodnika upućuju prstom u nedostatak razumijevanja proizvođača automobila o tome kako funkcionira lanac nabavke čipova - i nespremnost da dijele troškove i rizik - za veliki dio nedavne krize.
Skupe promjene se slažu upravo u trenutku kada se čini da auto industrija prolazi kroz najgore od još skuplje krize koja je, prema jednoj procjeni, od početka 2021. isključila 13 miliona vozila iz globalne proizvodnje.