Autoput kod Zenice dobija nove tunele i vijadukte, Turci rade punom parom kod Donje Gračanice
Na dionici Zeničke obilaznice koja će zvanično biti otvorena izgradnjom naplatnih kućica na izlazu Zenica sjever trenutno se izvode radovi i na izgradnji tunela Hum te vijadukta Donja Gračanica.
Radove na ovoj dionici izvodi turski Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., a vrijednost dionice iznosi 67.360.069 eura.
U razgovoru za Klix.ba u ime Autocesta FBiH za dionicu Donja Gračanica - tunel Zenica za Klix.ba govorio je Edin Honić koji je kazao da je dionica podijeljena na dvije sekcije, južnu kojom će biti završena Zenička obilaznica i sjevernu.
"Dionica Donja Gračanica - tunel Zenica podijeljena je od tunela Ričice do petlje Zenica sjever, a južna je od petlje Zenica sjever do tunela Zenica koji će se graditi. Ukupna dužina ove dionice iznosi oko četiri kilometra. Radove na ovoj dionici izvodi Cengiz koji je već izvodio radove od Vlakova prema Tarčinu", kazao je Honić.
Trenutno se izvode radovi na vijaduktu Donja Gračanica i tunelu Hum dužine blizu 430 metara, koji se nalaze na južnoj sekciji. Do sada je iskopano nešto više od stotinu metara s obje strane tunela, a intenzivirani su radovi na desnoj cijevi tunela. Honić je dodao da su terenski uvjeti bolji u odnosu na prethodne dionice.
"Imamo registrovanih klizišta, odmah iza tunela Pečuj i također nakon vijadukta i na lokalitetu petlje. Teren je bolji, ali očekuju se problemi u vezi sa stabilizacijom kosina koje će izvođač vjerovatno završiti radi sigurnosti na ovoj dionici", dodaje Honić.
Ugovor s izvođačem je napravljen po modelu FIDIC Žute knjige gdje izvođač radi i projektnu dokumentaciju i izvodi radove te je ovo prva dionica na autoputu A1 koja se radi po ovom modelu, a ne po modelu FIDIC Crvene knjige.
Iz Autocesta FBiH za Klix.ba su kazali da dionica autoceste Poprikuše - Zenica sjever na Koridoru 5C ima dva odvojena projekta, odnosno, dvije poddionice i to Ponirak - Vraca i Vranduk - Ponirak.
"Na obje poddionice u toku su pripremni radovi, vrše se radovi na obilježavanju i sječi šume koja se nalazi unutar pojasa eksproprijacije, također izvode se radovi na izradi pristupnih puteva, što će omogućiti pristup poziciji izvođenja radova. Riječ je o složenom građevinskom zahvatu, čija je trasa duga osam kilometara. Sama geografija i geologija Grada Zenice i kanjona, vrandučkog kanjona kroz koji prolazi rijeka Bosna, je takva da je u većini slučajeva trasa gdje prolazi autocesta u nagibu od nekih 75 posto te možemo reći da je ovo što sada radimo vrh geologije, geotehnike i građevinarstva", kazali su nam iz Autocesta FBiH.
Poddionicu Vranduk - Ponirak radit će Azvirt L.L.C. iz Azerbejdžana i mostarski Hering, a vrijednost radova je blizu 65,5 miliona eura.
Trasa autoceste poddionica Vranduk – Ponirak je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Na dužini od 5,3 kilometra gradit će se potporni zidovi, dva mosta, tri vijadukta i tunel. Predviđeni rok izgradnje je 24 mjeseca.
Poddionicu Ponirak - Vraca gradit će Euro-asfalt, a vrijednost radova je 59,4 miliona eura.
Trasa autoceste poddionica Ponirak – Vraca je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Vranduk – Ponirak i na jugu na poddionicu Tunel Zenica – Donja Gračanica. Poddionica Ponirak – Vraca duga je 2,65 km, a najznačajniji objekt na poddionici je tunel Zenica dužine 2.475 m lijeva cijev i 2.420 m desna cijev, a predviđeni rok za izvođenje radova je 30 mjeseci.