Ovaj mladi i kreativni tim iskoristio je porodičnu zemlju u Visokom i Bratuncu, iz čega je izrastao i cijeli brend, oslonjen na tradicionalne sorte bilja i voća, te tradicionalnu recepturu. O počecima, izazovima i šansama smo razgovarali sa Jakubom Salkićem.
“U posljednjih godinu dana nam se nekako sve preokrenulo. Od male proizvodnje u kojoj smo se oslanjali na poznate kupce, proširili smo krug ljudi sa kojima sarađujemo, a s tim su porasle potrebe za novim proizvodima, proširenjem posla i dodatnim aktivnostima. Opremili smo proizvodni prostor u Vogošći, nabavili smo nove mašine. Svoj fokus smo našli na biljnim sokovima, od nane, zove, lavande I ruže, ali nismo stali na tome. Kroz testiranje različitih proizvoda od džemova, sosova, čajeva, tražimo nove ideje, koje će kupci prepoznati”, pojašnjava Jakub.
Posadili su plantažu ruže u Visokom, a u posljednje vrijeme nastoje iskoristiti zemljište i prirodne uslove bratunačke regije.
“U Bratuncu imamo lavandu i nešto voća. To su tek neki počeci, gdje nastojimo zadržati autohtone sorte jabuke i šljive. Poslije rata je dosta njiva zaraslo, i tu je poniklo toliko prisada, koji se mogu okalemiti, koji se više ne mogu ni pronaći. Vjerujem da će ta naša primarna proizvodnja tamo rasti, te da ćemo moći uključiti zajednicu u budućnosti. U našem radu su nam važne te vrijednosti tradicije, od sorti voća i bilja do recepture koju koristimo”, dodaje Jakub.
“Sherbetlook” je putem promocije na društvenim mrežama proširio svoj posao, gdje je ovaj mladi kreativni tim privukao kupce iz cijele zemlje. Sada postepeno pronalaze svoje mjesto u prodavnicama i u ugostiteljskim objektima. Također, u saradnji sa Sweden/USAID FARMA II projektom svoje proizvode su predstavili prvih dana ovogodišnjeg Sarajevo Holiday Marketa.
“Mogu nas naći u prodavnici ‘Zdravi kutak’, od ove sedmice u ‘Balkantini’ i ‘Kašahani’ u Sarajevu. Na području Kantona Sarajevo radimo besplatnu dostavu. Za ostatak zemlje radimo preko BH Pošte, što nam se pokazalo uspješnim. Imamo džem od kupine, bestilj od šljive i paradajz sos, to su neki proizvodi izvan linije sokova, koje smo napravili jedinstvenim, te na koji je postojala pozitivna reakcija i velika potražnja. Razvijamo paletu od lavande. Imamo sok od suhe lavande, a naredne godine i sok od svježe lavande. Uspješno nam je prošao i čaj od lavande, dunje i cimeta”, napominje Jakub.
Dodaje da ljudi razviju navike da kupovine, ali da je ključna stvar za uspjeh malih proizvođača povjerenje, gdje potrošač može da računa da uvijek imate proizvode na stanju i možete isporučiti željene proizvode.
“Vjerujem da će ljudi prepoznati naš rad i kvalitet onoga što proizvedemo. Nadam se da naše vrijeme tek dolazi”, zaključio je Jakub.