Brazil prekinuo izgradnju fabrike automobila kineske kompanije BYD: Uslovi za radnike bili "robovski"
Više od 160 radnika spašeno je u brazilskoj sjeveroistočnoj državi Bahia, navodi se u saopćenju Ureda javnog tužitelja za rad (MPT).
Navodno su stavljeni u "ponižavajuće" okruženje te im je građevinska kompanija uskratila pasoše i plaće. BYD je u saopćenju rekao da je prekinuo veze s uključenom kompanijom i da ostaje predan "punoj usklađenosti s brazilskim zakonodavstvom".
Tvornica je trebala biti operativna do marta 2025. i trebala je biti prva BYD-ova tvornica za EV izvan Azije. Radnici, koje je angažirao Jinjiang Construction Brazil, živjeli su u četiri objekta u gradu Camaçari. U jednom takvom objektu radnici su natjerani da spavaju na krevetima bez madraca, tvrde tužitelji.
Svaka kupaonica također je bila podijeljena između 31 radnika, što ih je prisiljavalo da ustaju izuzetno rano kako bi bili spremni za posao.
"Uvjeti zatečeni u smještaju otkrivaju alarmantnu sliku nesigurnosti i degradacije", navodi se.
Uvjeti "slični ropstvu", kako ih definira brazilski zakon, uključuju dužničko ropstvo i rad koji krši ljudsko dostojanstvo.
MPT je dodao da situacija također predstavlja "prisilni rad", budući da je mnogim radnicima zadržana plaća i da su se suočili s pretjeranim troškovima za raskid ugovora. BYD je rekao da su pogođeni radnici premješteni u hotele.
Dodala je da je provela "detaljni pregled" radnih i životnih uvjeta za podizvođače zaposlenika i u "nekoliko navrata" tražila od građevinske kompanije da napravi poboljšanja.
BYD, skraćeno od Build Your Dreams, jedan je od najvećih svjetskih proizvođača električnih vozila. Prodao je više električnih vozila od Tesle Elona Muska u posljednja tri mjeseca 2023., dok su se njih dvije borile za prvo mjesto u sektoru.
Kompanija također širi svoje uporište u Brazilu, koji je njeno najveće inozemno tržište u velikoj mjeri. Prvo je otvorio fabriku u Sao Paulu 2015., proizvodeći šasije za električne autobuse.
Prošle je godine najavio da će uložiti tri milijarde reala (484,2 miliona dolara) u Brazilu za izgradnju fabrike za proizvodnju električnih vozila.
Prodaja električnih vozila u Kini potaknuta je državnim subvencijama. koji potiču potrošače da svoje automobile na benzinski pogon zamijene električnim vozilima ili hibridima.
No, u inozemstvu se sve više protivi onome što neki smatraju nepravednom podrškom kineske vlade domaćim proizvođačima automobila.
Glavna tržišta poput SAD-a i EU-a uvela su carine na električna vozila iz Kine, a očekuju se dodatne carine tokom nadolazeće administracije novoizabranog američkog predsjednika Donalda Trumpa.