Intervencionizam
78

Cijela Njemačka spašava privatnu kompaniju: Država će imati većinsko vlasništvo u "krunskom dragulju"

B. R.
Olaf Scholz, kancelar Njemačke (Foto: EPA-EFE)
Olaf Scholz, kancelar Njemačke (Foto: EPA-EFE)
Njemački kancelar Olaf Scholz je prošle sedmice izjavio da nikada nije bilo upitno da će vlada pomoći domaćoj brodogradnji, već kako će pomoći.

Prema njegovim riječima, to što je Njemačka treća najveća ekonomija svijeta zahtijeva snažnu pomorsku industriju. Brodogradilište kompanije Meyer Werft, koje je suočeno s izazovima, nazvao je industrijskim krunskim draguljom, čiji problem nije u kvalitetu plovila koja pravi. Scholz uvjerava da vlada doprinosi rješavanju ovih izazova.

Istakao je da je tek potrebno utvrditi detalje vladine pomoći. Nužno je da Budžetski odbor Bundestaga, kao predstavničkog, donjeg doma saveznog parlamenta i parlament savezne pokrajine Donja Saksonija, gdje se nalazi spomenuto brodogradilište, odobri plan pomoći.

Kancelar Scholz je uvjeren da će neophodna koordinacija s bankama i Evropskom komisijom biti uspješna. Naglasio je da će bilo koja moguća državna intervencija biti samo privremena.

Premijer Donje Saksonije Stephan Weil, koji je Scholzov stranački kolega u Socijaldemokratskoj partiji (SPD), također je nakon Scholza razgovarao sa zaposlenicima navedenog brodogradilišta. Weil je ukazao da je preuranjeno misliti da su problemi riješeni.

"Lopta još nije u golu", napomenuo je Weil, čija je savezna pokrajina preuzela najveću obavezu ikada u spašavanju jedne kompanije.

Kako je objavio portal taggeschau, brodogradilište Meyer Werft ipak ima svijetlu budućnost. Naime, ima narudžbe vrijedne više od 11 milijardi eura, što znači siguran posao do 2030-ih godina.

"Ne osjećam se loše zbog spašavanja ovakve kompanije", izjavio je Weil.

Prema insajderskim informacijama, savezne i pokrajinske vlasti, ne samo da će izdvojiti po 900 miliona eura kako bi pomogle brodogradilištu, već će i preuzeti većinsku udio (80-90 posto). Naime, brodogradilište bi do 2027. bilo državna kompanija, a porodica Meyer bi do tada imala jedno mjesto u nadzornom odboru i trebala bi imati pravo na otkup dionica.

Ako država preuzme većinski udio u dva brodogradilišta koja porodica Meyer ima u Njemačkoj, porodica Meyer bi posjedovala samo brodogradilište u Finskoj. Kako bi se onemogućila konkurencija, sva tri brodogradilišta bi bila spojena u evropski holding.

Poslovna udruženja Donje Saksonije smatraju da je privremena intervencija države opravdana, ali smatraju da država nije bolji poduzetnik. I u Udruženju za brodogradnju i pomorsku tehnologiju (VSM) su protiv stalnog državnog upravljanja brodogradilištima.

Meyer Werft ima ogroman ekonomski utjecaj, zapošljavajući nekoliko hiljada ljudi dok još nekoliko hiljada direktno ili indirektno ovisi o ovoj kompaniji, pište tagesschau.