Žele više izvoziti
54

Da li će svijet prihvatiti "toalet tehnologiju" koja se u Japanu koristi već 40 godina?

N. Ž.
Tip toaleta koji je popularan u Evropi i SAD-u nije imao značajnu "konkurenciju" prethodnih 100 godina, ali bi uskoro moglo doći do "šoka" koji bi došao iz Japana.

Kako piše The Economist, firma Toto koja se bavi pravljenjem "pametnih toaleta", koji uključuju usmjerene mlazove vode i zraka, grijane sjedalice i deodoranse, želi da se probije na zapadna tržišta.

Oni su počeli s prodajom u Japanu 1980. godine, a njihovi elektronski toaleti su skoro pa norma u velikom broju hotela i kuća u ovoj zemlji.

Što se tiče izvoza, Toto je svoje pametne toalete prodavao najviše u Kini, ali je i tu pala prodaja, zbog čega su počeli tražiti nova tržišta gdje bi nadomjestili te gubitke.

Pored toga, ova firma je imala relativno lošu 2024. godinu, odnosno treći kvartal ove godine. Pad očekivanih prihoda u ovom kvartalu od 750 do 730 milijardi jena doveo je do pada cijene dionice od čak 13 posto.

Kako dalje piše The Economist, najveći problem kojeg Toto ima u SAD-u je struja, odnosno činjenica da većina domova u ovoj zemlji nema izvor struje u blizini toaleta, što je veliki problem za instaliranje električnih toaleta.

Ipak, nakon pandemije virusa Covid-19, u SAD-u, kao i u ostatku zapadnog svijeta, došlo je do većeg interesa u ličnu higijenu.

Također, veliki broj Amerikanaca posjećuje Japan i mnogi se vraćaju s pozitivnim iskustvima s pametnim toaletima.