O trendovima tržišta
24

Druga ORBIZ konferencija u tri riječi: Inovacije, umrežavanje i saradnja

D. Be.
Drugo izdanje ORBIZ konferencije, namijenjene malim i srednjim kompanijama, ponudilo je pod sloganom "Business Structure Of The Future" čitav spektar korisnih informacija o novim trendovima na tržištu u oblasti prodaje, marketinga, HR-a, elektronske trgovine i drugih srodnih tema.

Posebna snaga ovog poslovnog skupa bile su prilike za povezivanje i umrežavanje učesnika, što je i ove godine rezultiralo brojnim počecima potencijalno sjajnih poslovnih saradnji.

Inspirativni govornici davali su odgovore na važna pitanja i poduzetničke dileme kako bi domaćim biznisima omogućili da bolje posluju. Kako je poručeno, 2024. godina će biti veoma izazovna i domaći biznisi se trebaju dobro pripremiti.

"Bizbook i Orea Bazaar na ovaj način žele osnažiti prvenstveno svoje klijente i partnere, ali i sve druge biznise za period koji dolazi, kao i učiti zajedno s njima", izjavila je Erna Šošević, direktorica kompanije Bizbook i suosnivačica ORBIZ konferencije.

"Pojavljuju se nove tehnologije za koje naši poslovni ljudi još uvijek ne uviđaju koliko su važne. Mi im želimo dati priliku da nauče kako da usvoje te nove tehnologije, bilo da govorimo o umjetnoj inteligenciji, e-commerceu, načinima plaćanja ili B2B i B2C segmentu".

Kao vlasnica malog biznisa, poručila je da poduzetništvo daje nevjerovatne mogućnosti kreativnosti, inovativnosti i mijenjanja dinamičnog tržišta o u BiH, iako naša zemlja kasni za svjetskim trendovima.

Zlatan Mujak, pomoćnik ministra privrede Kantona Sarajevo u Sektoru za poduzetništvo i investicije, poručio je da Ministarstvo u okviru svojih razvojnih politika svake godine podržava ovakve događaje i nove biznise te da se radi na tome da budžetska izdvajanja za iduću godinu u te svrhe budu veća.

Od Maje Halilović smo slušali kako inovacija može biti pokretač poslovnih transformacija, dok nam je gost iz Hrvatske Bruno Blumenschein govorio kako je u biznisu moguće izaći iz svog "sela".

"Mogućnosti su velike, ali ih ne koristimo ni približno koliko bi moglo, zato želim da ljudi shvate kako su tržišne prilike jako velike, kako je izvoz nešto što je sadašnjost, a ne budućnost i kako oni mogu biti ti koji će napraviti iskorak i za sebe i za svoju državu", poručio je Blumenschein.

Na panelima sa stručnjacima, uz moderatorsko vodstvo Senada Alibegovića, bilo je riječi o gorućem pitanju današnjice - AI tehnologiji i kako je iskoristiti za poslovni napredak, globalnim trendovima i proizvodnji koji nam pomažu da postanemo i ostanemo konkurentni na tržištu, dok su održivost i poslovne prilike bili u fokusu panela pod pokroviteljstvom ProCredit Banke. Čuli smo i vrijedne savjete za kreiranje održivog e-commerce biznisa.

"BiH je rame uz rame sa svim svjetskim trendovima kad je rast online trgovine u pitanju, iako zakonska regulativa trenutno nije u potpunosti usklađena sa rastom i ekspanzijom ove oblasti. Naš zadatak je da doprinesemo kako bi naši legalni web commerce trgovci mogli puno jednostavnije i lakše da rade i kako se ne bi morali boriti protiv crne i sive trgovine koja jednako postoji u online kao i u offline sferi", istakao je Orhan Gazibegović iz eCommerce asocijacije u BiH.

Posebnu pažnju publike privuklo je predavanje Koste Petrova o temi kako kreirati biznis koji ima svrhu, dok je profesorica marketinga Selma Kadić-Maglajlić govorila o naprednoj, a besplatnoj tehnologiji za efikasniji B2B marketing i prodaju.

Od Benjamina Kadića smo slušali koje su to "bijele laži" u poduzetničkom svijetu, a svi govornici su se fokusirali na izazove s kojima se mali i srednji biznisi u praksi susreću i načinima kako ih prevazići.

Pet novih biznisa, Bloop, Quantum, Kapak, Loop i GoEEZE, dobilo je priliku da se predstavi na B2B startup pitch sesiji, što je dodatni vjetar u leđa za njihove buduće poslovne uspjehe i prilika da izgrade mostove sa etabliranim poslovnim subjektima, otvarajući vrata za potencijalnu saradnju.

Nakon velikog okupljanja prvog dana konferencije, u prostorijama kompanije Ant Colony u Kolodvorskoj ulici održan je niz zanimljivih i važnih predavanja, a to su: "Kodovi luksuznog brendiranja" Leyle Mattison, "Storytelling kao DNK uspjeha" Jasmine Kriješterac, "Kako naplatiti 100 eura umjesto 10 KM" Brune Blumenscheina i eCommerce Masterclass E-commerce asocijacije u BiH. I ovo izdanje ORBIZ konferencije bilo je izuzetno vrijedna prilika da učesnici kroz različite sesije i neformalna druženja razmijene ideje, uspostave kontakte i istraže mogućnosti za buduće projekte i partnerstva. Takav pristup transformaciji poslovnih modela i unapređenju tržišne konkurentnosti malih i srednjih kompanija je model kakav ORBIZ konferencija planira promovisati i u narednim godinama.

Sponzori konferencije bili su: ProCredit Bank, Intea.ba, LEDA, Sinmax namještaj, Sprind, Vispak, Manisfetacije, Ibis Styles, Sito, Popcorn Rectuiters, Derubis, Kensho i mXtea, partneri: eCommerce asocijacija u Bosni i Hercegovini, AntColony, Fondacija 787 i CineStar, a ekskluzivni payment partner Monri.

Medijski partneri konferencije bili su: Klix.ba, Akta.ba, Manager.ba i eComm asocijacija.