Prva ORBIZ konferencija: Saradnja i strateška partnerstva su ključ za jačanje poduzetništva
ORBIZ konferencija, namijenjena malim i srednjim kompanijama, zajednički je projekat dviju poduzetnica - osnivačice i direktorice kompanije Bizbook Erne Šošević i suosnivačice i direktorice OREA Bazaara Senite Slipac koje godinama rade sa privrednicima pokušavajući da im pokažu njihove vrijednosti, da ih umreže i da im omoguće prostor za rast.
"Ovo bio jako dobar spoj da ujedinimo naše platforme, korisnike i klijente, da im damo mogućnost da surađuju, da predstave svoje proizvode i usluge, ali prije svega da se edukuju u smislu da čuju i realne priče stanja na tržištu od ljudi i kompanija koje su ostvarili sjajne rezultate", navela je Šošević.
Šošević je istakla i kako su ovu priču ona i Slipac pokrenule zajedno, te da im je podršku u smislu svojih kapaciteta pružila Fondacija 787.
Svi govornici na konferenciji, bili su iz realnog sektora i branši poput marketinga, uvoza, izvoza, upravljanja ljudskim resursima i drugih tema koje daju smjernice za još bolje poslovanje.
Kroz saradnju i umrežavanje, kako je navela Slipac, mali i srednji poduzetnici mogu riješiti mnogo svojih problema i unaprijediti poslovanje. Interaktivna platforma Bizbook trenutno okuplja 1.400 kompanija s omogućenim prostorom za predstavljane svojih proizvoda i usluga.
"Osnovni cilj konferencije je upravo da se ljudi povežu, da vidimo koji su trendovi i čujemo uspješne priče u BiH i iskustva aktera u e-commercu, odnosno online svijetu i kako možemo svi mi, koji želimo da se okrenemo ka online svijetu, što bolje to prilagodimo svojim biznisima. Bez online prisustva i poslovanja smatram da nema budućnosi", dodala je Slipac.
Jedan od govornika na konferenciji je i predsjednik Asocijacije "eComm" Jasmin Marić koji se posebno osvrnuo na temu online trgovine.
"Kada je riječ o digitalizaciji svima je jasno i prepoznatljivo koliko se brzo mjenjaju trendovi i po meni bi najkorisnija vještina bila brzina usvajanja znanja, praćenje stanja na tržištu i adaptiranje na brze promjene. Naša pozicija geolokacijski je prilično afirmativna zato što nam dozvoljava da takve trendove brzo vidimo i usvojimo", dodao je Marić.
Informatička pismanost u BiH je, prema njegovim riječima, prilično visoka, kao i penetracija interneta barem kada je riječ o osnovima digitalizacije i to su dobri preduslovi da se brzo i lako prate trendovi.
Suosnivačica brenda Pavone Josipa Marić ispričala je da su sa proizvodnjom ženskih odjevnih predmeta započeli u maloj šivaonici i da su vremenom uspjeli širiti posao putem objava na društvenim mrežama. Kasnije su se predstavili na OREA Bazaaru gdje su proširili krug klijenata i partnera, a posebnu pomoć dobili su i u vidu web shopa i na taj način postali dostupniji kupcima.
Tokom konferencije predstavljeni su trenutni trendovi u oblasti marketinga, logistike i e-commerca, te je naglašena važnost prilagođavanja potrebama kupaca i tranzicije poslovanja koja mora biti usmjerena na budućnost i nove tehnologije.