Održava se 8. juna
113

Slipac uoči novog OREA Art Marketa: Predstavit ćemo 43 brenda, od čega ih je 39 iz BiH

Klix.ba
Foto: D. S./Klix.ba
Foto: D. S./Klix.ba
Osmo izdanje OREA Art Marketa održat će se 8. juna 2024. godine u Botaničkom vrtu Zemaljskog muzeja u Sarajevu. Tim povodom smo razgovarali sa osnivačicom OREA platforme Senitom Slipac.

Sav prihod prihod od prodatih ulaznica, koje koštaju dvije KM, bit će doniran udruženju "Srce za djecu oboljelu od raka" za potrebe rada Roditeljske kuće.

Bliži se novi OREA Art Market. Šta sve možemo očekivati na njegovom osmom izdanju?

Ovogodišnje osmo izdanje OREA Art Marketa predstavlja 43 izlagača. Tradicionalno u Botaničkoj bašti Zemaljskog muzeja, i ove godine u ponudi imamo razne ručno rađene proizvode, od odjeće, nakita, obuće, čak i namještaja. Od noviteta izdvajamo lansiranje mobilne aplikacije - OREA Verified koja je nova kategorija na našoj platformi, samo za one kreativce koji primjenjuju održivo i odgovorno poslovanje. Svako ko preuzme aplikaciju tokom Art Marketa dobija popust za prvu kupovinu. Također, u sklopu Marketa možete pronaći i Dječiji kutak namijenjen za zabavu našim najmlađim posjetiocima. A kao i uvijek, svi koji ostvare kupovinu preko 25 KM, ulaze u nagradna izvlačenja koja se održavaju svakih 20 minuta i mogu osvojiti poklone koje su obezbijedili naši izlagači. I naravno, toplo preporučujemo da ulaznicu za market iskoristite i za obilazak kako Botaničke bašte, tako i unutrašnjosti Muzeja.

Fokus je na održivom poslovanju i ekološkoj odgovornosti. Ovoga puta išli ste i korak dalje?

I ove godine fokus stavljamo na održivost naših proizvoda, ne samo u procesu njihove izrade i trajnosti, već smo napravili i korak dalje, pa će i sam Art Market, biti u znaku očuvanja okoliša, recikliranja materijala, te maksimalne iskorištenosti resursa i njihovog što dužeg korištenja u više namjena. OREA od samog početka promoviše male biznise koji u srži svoga poslovanja već primjenjuju održive prakse bez da to neki i znaju. Ovaj put fokus smo stavili na brendove koji to rade najuspješnije kako bismo motivisali i druge kroz našu "Verified kategoriju", koju smo realizovali zahvaljujući Challenge to Change projektu koji finansira švedska Vlada. Također, svjesni naše uloge u cijelom procesu posebnu pažnju posvetili smo ekološkoj organizaciji eventa pa smo maksimalno smanjili otpad i sve što budemo morali printati bit će reciklirano i ustupljeno kao sirovina našim kreativcima ili iskorišteno kao veoma unikatni pokloni sponzorima zahvaljujući saradnji sa Zera Sarajevo. Kako bismo u konačnici imali stvarne rezultate ovih aktivnosti, uključili smo i Izvještaj o zelenim mjerama kojima smanjujemo uticaj na okoliš i ostvarujemo ekonomske uštede. Procjenu radimo uz podršku ZERA - ZERO Waste Shop and Space Sarajevo.

Kako vaši izlagači reaguju na ove promjene i koliko su oni sami uključeni u održive inicijative?

Sproveli smo anketiranje naših brendova o održivosti i ESG faktorima, i saznali smo da 85 posto brendova razmišlja o korištenju recikliranih materijala, a 82 posto anketiranih želi smanjiti otpad u proizvodnji. Ova anketa potvrđuje da naši izlagači pozitivno reaguju na ove promjene, i sami su uključeni u aktivno sprovođenje ESG standarda kroz svoju proizvodnju. To su sve mali i srednji biznisi koji moraju biti efikasni i koristiti sve moguće načine da uštede novac i materijale.

Koliko je danas teško ili jednostavno pronaći brendove koji se vode istim motivima?

Smatram da ima mnogo brendova koji se vode istim motivima, ali nerijetko ih ne komuniciraju na najbolji način pa se stiče dojam da ih i nema mnogo. Upravo iz tog razloga smo i pokrenuli "Verified" kategoriju na OREI kako bismo takve brendove dodatno istakli i kupcima komunicirali prakse i vrijednosti koje oni primjenjuju u svom poslovanju. OREA platforma, već je prepoznatljiv brend u kreativnoj industriji, i drago nam je da privlačimo uprave takve brendove koji nam se često i sami javljaju za saradnju.

Objasnite nam na koji način saradnja sa OREA-om doprinosi održivom poslovanju?

Naši brendovi doprinose jačanju svijesti i drugačijem percipiranju poslovanja što nas čini poželjnim partnerom i za druge veće kompanije koje žele unaprijediti svoje poslovanje i ispuniti ESG standarde. OREA je već sada prepoznata od strane sponzora kao partner u implementaciji održivog poslovanja i standarda ESG za šta imamo i potvrde relevantnih institucija. Sigurna sam da će pojedinci, a svakako i kompanije koje žele svojim zaposlenicima, partnerima i saradnicima pokloniti nešto posebno i jedinstveno, inspiraciju naći na www.oreabazaar.com ili posjetom na predstojećem Art Marketu

Koji su najveći izazovi sa kojima ste se suočili prilikom implementacije održivih praksi u poslovanju?

Koliko god je ovo aktualna tema, održivo poslovanje u BiH je još uvijek relativno nov pojam. Kao što sam i ranije navela, imamo mnogo dobrih primjera, ali je potrebno da se jasnije i kvalitetnije komuniciraju prednosti takvog poslovanja, kako za proizvođače tako i za same korisnike, odnosno kupce. Tu možemo istaći i cjenovni rang proizvoda, kao i dostupnost. Adekvatnom edukacijom tržišta i podizanjem svijesti javnosti o važnosti domaćeg, unikatnog i ručno rađenog sigurno možemo postići više i omogućiti bolji plasman takvih proizvoda. Drago nam je da vidimo pomake, a to je, između ostalog, i rezultat novih generacija koje su, prema nekim istraživanjima, spremne platiti više za proizvod koji je kvalitetniji, dugoročniji i ekološki prihvatljiv.

Recite nam nešto više o brendovima koji dolaze na Market. Osim onih iz BiH, stižu i izlagači iz Hrvatske i Srbije?

Upravo tako. Našim posjetiocima će se predstaviti 44 brenda, od čega 39 iz BiH, a pet iz Hrvatske i Srbije. Svaki put se trudimo pružiti priliku novim brendovima da prezentuju svoje proizvode, kako bi i posjetioci Art Marketa mogli vidjeti nešto novo. Iz Hrvatske nam već tradicionalno dolaze Amaranthine i Art+Journal, kao i Eterični parfemi iz Srbije, što pokazuje da smo dobri domaćini i kao OREA i kao Sarajevo. Ovaj put nam dolazi brend Kišna glista iz Srbije koja pravi nakit u oblicima tradicionalnih jela, a za ovu priliku će napraviti posebnu kolekciju s motivima bosanskih jela.

Šta biste preporučili posjetiocima koji prvi put dolaze na OREA Art Market, kako da najbolje iskoriste vrijeme i šta obavezno trebaju vidjeti?

Svima koji dolaze prvi put bismo, prije svega, preporučili da planiraju cjelodnevni boravak na Art Marketu, jer ćemo imati sasvim dovoljno sadržaja u predivnom ambijentu Botaničkog vrta Zemaljskog muzeja da će naši posjetitelji moći uživati cijeli dan. Na Art Marketu vas očekuje sjajna kupovina, čak 43 brenda, ali i odlična zabava uz dobru muziku, brojne nagradne igre, ukusnu hranu i osvježavajuća pića, a ukoliko sa sobom vodite mališane još bolje, jer smo za malu raju pripremili Dječiji kutak sa šest radionica, predstavom koja počinje u 12h i drugim zanimljivim sadržajima. Stoga, bilo da dolazite sami, s porodicom ili prijateljima, dobar provod je zagarantovan, a vjerujte da vrijedi obići svakog izlagača jer svi oni imaju više nego zanimljive proizvode.

A šta biste savjetovali mladim poduzetnicima i umjetnicima koji tek počinju svoj put?

Želim im poručiti da nikada nije bilo bolje vrijeme da prate svoje snove. Znate kako kažu: 'Ne postoji savršeni trenutak za nešto, postoji samo pravi trenutak', a to je sada. OREA nije samo online platforma, već i zajednica kreativaca i sistem za podršku mladim poduzetnicima, stoga želim iskoristiti priliku da ih sve pozovem da nam se jave i pridruže, jer zajedno uvijek možemo više.

Šta vas najviše motiviše da nastavite unaprijeđivati OREA-u i kada ste prvi put shvatili da je ona uspješan projekt?

Najviše nas motiviše efekat koji imamo na brendove, na ljude (tj. kupce) i na lokalnu ekonomiju. Ne volim se vraćati u prošlost, ali u periodu lockdown-a za vrijeme koronavirusa niti jedan brend iz OREA zajednice nije ugasio svoje poslovanje. Iznašli smo načine da im pomognemo da unaprijede prodaju, da svoje proizvode i brendove podignu na veći nivo. Treba imati u vidu da se radi o malom ekosistemu – nisu tu samo brendovi koji prave proizvode, već i njihove porodice, ali i drugi biznisi od kojih nabavljaju repromaterijal. Često dobijemo zahvalnicu jer smo nekome pomogli da pronađe savršen poklon za rođendan ili svadbu, ili da smo nekome pomogli da dođe do svojih prvih kupaca i da u potpunosti počne vjerovati u sebe i svoje proizvode. Osjećaj da ste nečiji život učinili barem na kratko boljim rijetko se s čime može mjeriti.

Koja je vaša poruka za one koji još nisu posjetili OREA Art Market? Zašto je važno podržati ovakav događaj?

Sama činjenica da Art Market redovno posjeti izmeđi 3.000 i 4.000 ljudi, od kojih mnogi doputuju iz drugih krajeva BiH, ali i inozemstva, dovoljno govori da ovaj događaj ima puno toga za ponuditi. Ono što mnogi posebno izdvajaju jeste sama energija i dobre vibracije koje se prosto osjete u zraku kada dođete na Art Market, pa pozivam sve one koji nikada nisu posjetili Art Market, da to upravo učine 8. juna. Uz sve to, sav prihod od ulaznica koje koštaju 2 KM doniramo udruženju Srce za djecu oboljelu od raka za potrebe rada Roditeljske kuće, pa je ovo odlična prilika svima nama da odvajanjem tog simboličnog iznosa dotaknemo nečiji život, a uz to se odlično i provedemo.

Važnost jačanja kreativne industrije, malih obrtnika i održivog poslovanja u BiH ove su godine prepoznali brojni partneri, sponzori i prijatelji Art Marketa koji su već godinama podrška u organizaciji i promociji OREA Art Marketa među kojima su: Kanton Sarajevo, Grad Sarajevo, Općina Centar kao dogogodišnji partneri kao i platni partner Visa. Tu su i sponzori i prijatelji: UniCredit Bank, Škoda, Porsche, Max Factor, Rimmel, Bourjois, Galenika, Telemach, Lutrija BiH, Challenge to Change 3.0, CasaDiCampara, Inside by Ećo, Leda voda, Manuel Caffe, Gama AA Security i Europlakat. Medijski pokrovitelji Art Marketa su Klix.ba, Gracija, RSG radio i Antena radio.