Starline mreža
47

Evropska željeznička revolucija u najavi: Može li povezati države brzim vozovima do 2040. godine?

Piše: A. A.
21st Europe
21st Europe
Deseci željezničkih ruta pokrenutih posljednjih godina olakšavaju putovanje preko granica evropskih zemalja, ali novonajavljeni prijedlog istraživačkog centra sa sjedištem u Kopenhagenu ima mnogo ambiciozniji plan za željezničke veze na kontinentu.

Evropska Starline mreža planira povezati 39 destinacija u evropskim zemljama s linijama koje stižu i do Velike Britanije, Turske i Ukrajine.

Nacrt 21. Europe predviđa željezničku mrežu velikih brzina u cijeloj Evropi koja bi funkcionisala kao metro. Pod nazivom Starline, nada se da će zamijeniti "fragmentiranu, neujednačenu, često sporu" željezničku infrastrukturu i uvesti ultrabrze veze.

"Istinski integrisani željeznički sistem više nije samo pitanje pogodnosti; to je strateška neophodnost za otpornost Evrope u 21. vijeku“, navodi se u istraživačkom centru.

"Dizajniran kao metro sistem, Starline mijenja način na koji Evropljani doživljavaju svoj vlastiti kontinent - ​​ne kao skup udaljenih prijestolnica, već kao jedinstvenu mrežu koja se brzo kreće i u kojoj je svaka veza, bilo za ljude ili robu, na dohvat ruke”

Ovaj projekat ima za cilj da mreža bude pokrenuta do 2040. godine, ali koliko je njihova vizija realna?

Izgradnja metro sistema širom Evrope

Ne može se poreći da bi ovakav vid transporta širom Evrope bio veoma popularan među putnicima.

Od zlatnog doba noćnih vozova do današnjih 400.000+ korisnika Interraila godišnje, želja za otvorenim, pristupačnim putovanjima je jasna. Ipak, uprkos javnoj potražnji, prekogranično putovanje ostaje fragmentirano, sporo i skupo, prenosi Euronews.

Već se radi na Transevropskoj transportnoj mreži (TEN-T), inicijativi Evropske unije koja ima za cilj objedinjavanje infrastrukture širom kontinenta.

Evropska mreža Starline od 22.000 kilometara nastoji da poveže 39 destinacija u evropskim zemljama sa linijama koje stižu i do Velike Britanije, Turske i Ukrajine.

Procjenjuje se da će novi sistem biti 30 posto brži od cestovnog i sadašnjeg željezničkog putovanja sa vozovima koji rade brzinom od 300-400 km/h. To znači da bi putnici mogli stići od Helsinkija do Berlina za nešto više od pet sati umjesto cjelodnevnog putovanja koje je trenutno potrebno.