Federacija nema prostorni plan od 2014., a to koči gradnju autoputeva i brzih cesta

U Sarajevu je danas održan Poslovni forum o temama "Prostorni plan Federacije BiH, privredna infrastruktura regionalnog značaja" i "Autoputevi, brze ceste i drugi projekti od regionalnog značaja". Istaknut je niz problema o kojim građani uglavnom nisu upoznati, a tiču se nerada Doma naroda PFBiH.
Kako objašnjava Šaćir Šošević, predsjednik regionalnog Udruženja prostornih planera, od 2014. godine prostorni plan FBiH ne postoji jer nije usvojen u Domu naroda Parlamenta FBiH, iako je prijedlog prošao Zastupnički dom.

"To ima negativne posljedice, a prije svega to je zakonska obaveza Parlamenta, što uključuje i usklađivanje kantonalnih planova. Poseban problem je što Prostorni plan FBiH nije usklađen sa Prostornim planom Republike Srpske gdje su definisali prioritete i razvojne komponente", kaže Šošević.
Nepostojanje plana odražava se na pripreme kapitalnih projekata kao što su autoputevi, brze ceste, energetski objekti i hidrocentrale i prisutni na ovom forumu su ukazali na taj problem.

Autoputevi i brze ceste koje se grade ili koje čekaju gradnju prolaze kroz probleme upravo zbog nepostojanja ovog dokumenta.
"Problem na dionici Sarajevo - Goražde je taj što Prostorni plan RS-a tu dionicu definiše kao Pale - Sokolac - Rogatica - Ustiprača, dok se u FBiH on u prijedlogu djelomično definiše kao Goražde - Hranjen - Hrenovica - Prača. Tako ostaje dio između Prače i Pala koji ne zahvata plan RS-a u standardu i kategoriji kao što se očekivalo", objašnjava Šošević.

To znači da tako ostaje realna mogućnost da se napravi dio trase u FBiH (Hrenovica - Hranjen - Goražde), a da pitanje realizacije na istom nivou dionice u RS (Prača - Pale) ostane problematično jer je nema nigdje u planovima.
Mirsad Jašarspahić, predsjednik Privredne komore FBiH kaže da se o ovom problemu treba početi govoriti, da se struka treba dovesti u prostorije Privredne komore te da se novom inicijativom hitno donese novi prostorni plan u FBiH.

"Upravo se na autoputu Sarajevo - Beograd vidjelo koliki je problem što prostorni plan u FBiH ne postoji, a da postoji, mnoge bi stvari već bile definisane, čak i bez obzira na formiranje vlasti", kaže Jašarspahić.
S obzirom na protok godina, prijedlog je da se prostorni plan mora raditi ponovo, ali to nije puno posla i to su samo korekcije koje se mogu brzo načiniti. Pitanje je volje, kaže Jašarspahić.
"Sve investicije koje nisu pokrivene adekvatnim prostornim planom moraju proći kroz posebne procedure i proglašavanje prostora nekim "javnim interesom" i kad to ode u klupe sve postaje predmet političkih trgovina. U takvom ambijentu privrednici su u nepovoljnom položaju", zaključuje Jašarspahić.