Privreda
115

FMCG Summit: Kupci ne žele samo jeftino, nego blizak i dobar proizvod

Piše: I. P.
(Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
U Sarajevu je danas održan prvi FMCG Summit 2015 na kojem je bilo riječi o trgovačkom sektoru u Bosni i Hercegovini i regionu, a fokus je bio na pitanjima od velike važnosti za trgovce, proizvođače i distributere.

Ta pitanja su pregovori, ulistavanje i promocije, a učesnici su mogli čuti rješenja, dobre prakse firmi koje uspješno posluju sa svojim partnerima.

FMCG je skraćenica za "Fast-moving consumer goods" ili distribucija robe široke potrošnje. Organizator događaja bio je Instore Magazin, a glavni i odgovorni urednik Rešid Muratović naglasio je važnost komunikacije u tom industrijskom sektoru.

"Fokus je na važnosti komunikacije između proizvođača, distributera i trgovca, koja je veoma važna, veoma je važno da se razumijemo i šaljemo jasne poruke regulatoru, zajednici i državi. Ono što je pozitivno jeste posjeta ministra trgovine FBiH Aleksanda Remetića, sa kojim smo dogovorili početak organizacije jednog ozbiljnijeg sastanka kako bismo definisali probleme sa kojima se susrećemo", rekao je Muratović.

Cijene nisu najbitniji faktor

Elma Pašić iz agencije za istraživanje tržišta GFK tvrdi da su danas prisutne velike predrasude kada je riječ o potrošačima, a koje je odlučila oboriti.

"Generalno smo dokazali neistinitima predrasude da ljudi kupuju samo po najnižoj cijeni. Ona nije jedini motivator koji određuje kupovinu, tu su i drugi faktori kao što su blizina trgovine i navika na artikle. Druga predrasuda jeste ona da će nas privatne marke uništiti, ali imamo primjere gdje kompanije zadržavaju lidersku poziciju zahvaljujući emotivnim kampanjama. Također, vidimo da male specijalizirane trgovine još uvijek imaju mjesto na tržištu, pogotovo u BiH i Srbiji", rekla je Pašić.

Kemal Jakić, generalni direktor Imperial Tobacco BH zadovoljan je što je jedan ovakav događaj organizovan u glavnom gradu BiH.

"Ovo je prvi samit ove vrste nakon rata i ovo je najpotentnija industrija u svijetu, što je najveća važnost cijelog ovog događaja. Pored toga, danas se predstavljaju neki novi dobavljači i sve će se sagledati iz nekih drugih uglova. Ovdje pričamo i o fenomenu povlačenja internacionalnih kompanija i o potrebi da se nađe način kako bismo pokušali pozicionirati BiH na mapu svijeta", objasnio je Jakić.

Komunikacija je ključ uspjeha

Direktor Konzuma Adnan Šteta naglasio je izuzetnu važnost okupljanja trgovaca, dobavljača, proizvođača i kupaca na jednom mjestu.

"Ponosan sam na ovaj događaj jer nam on zaista treba. Veoma je bitno da razgovaramo između sebe i prenosimo svoja iskustva, jer samo tako možemo uspjeti. Mi trgovci, dobavljači i proizvođači ne možemo jedni bez drugih, trebamo imati zajedničku strategiju, gdje će primarno mjesto imati kupac, a moramo i odgovarati zajednici na način da se prilagođavamo i poštujemo specifičnosti bh. tržišta", kazao je Šteta.

Rusmir Hrvić, prvi čovjek grupacije AS i direktor kompanije Klas objasnio je svoju ulogu u današnjem samitu koji je ocijenio vrlo važnim.

"Drago mi je što Sarajevo ima jedan ovakav skup, a naša tema na samitu je inspiracija i razvojni put naše grupacije. Fokusirali smo se na gradnji brendova koji se mogu kvalitetno postaviti na police trgovačkih lanaca u BiH, regiji i svijetu. Teško je napraviti brend, ali svoju šansu vidimo u bh. brendovima jer tvrdimo da niko ne može napraviti bolju bosansku kafu, bolju begovu čorbu i ćevape od nas u BiH", zaključio je Hrvić.