Gradnja autoputa puževim korakom: Izmiče li Adnanu Terziću direktorska fotelja?
Savjeti Bakiru Izetbegoviću
Prema našim informacijama, osim Novalića, pod sve većim pritiskom o ovom pitanju je i Bakir Izetbegović, kojem, navodno, članovi njegove stranke sugeriraju da je krajnje vrijeme da intenzivnije počnu radovi.
Kako smatraju, prvi preduslov za to je smjena sadašnje Uprave na čelu s Adnanom Terzićem (SBB) i postavljanje nove, u kojoj bi bili stručnjaci, prvenstveno građevinski inžinjeri.
Sadašnjoj upravi zamjera se gradnja autoputa puževim koracima, s obzirom na to da već sedam godina u promet nije puštena nijedna nova dionica, ali i afera u vezi sa Zeničkom zaobilaznicom - koja je izgrađena, ali zbog neriješene dokumentacije već mjesecima nije puštena u promet.
"Šteta je samo na Zeničkoj zaobilaznici ogromna, već sada se procjenjuje na 10 miliona KM zbog nenaplaćenih prihoda od vremena kada je završena, a nije puštena u promet”, kaže nam izvor dobro upućen u proces.
Kako je Upravnom odboru Autocesta svakako istekao mandat krajem maja, prema našim saznanjima, počela je utrka za pozicije, a lobiranja su ovih dana na vrhuncu. Navodno, na čelu kompanije sada bi trebao biti kadar SDA i već se spominje nekoliko imena te se očekuje da Izetbegović "aminuje", odnosno preuzme odgovornost za ovu oblast.
Šta se dešava u Parlamentu?
Ostaje da se vidi kako će na pokušaj sklanjanja Adnana Terzića s ove pozicije reagirati njegov SBB, SDA-ov (bivši) koalicioni partner. Indikativno je da njihov član Adi Huremović, predsjednik Odbora za promet i komunikacije Predstavničkog doma Parlamenta FBiH, nedavno na glasanje nije stavio zaključak ovoga tijela, kojim se Vladi FBiH predlaže smjena Upravnog i Nadzornog odbora Autocesta FBiH.
Kao razlog za smjenu na sastanku odbora, između ostalog, izneseno je da se ne poštuje Zakon o cestama iz 2013. godine, prema kojem su Autoceste dužne dostavljati četverogodišnje programe plana izgradnje, održavanja i rekonstrukcije autocesta i brzih cesta Parlamentu na odobravanje, kao i jednogodišnje isvještavanje o provođenju godišnjiih planova.
Navedeno je da su razlozi i uvećani troškovi izgradnje u odnosu na pojedine planove i ugovore, izostanak aktivnosti na realizaciji brzih cesta na prostoru cijele FBiH, sporo provođenje postupaka odabira izvođača radova, nepuštanje u promet izgrađene dionice kod Zenice, izgradnja dionica koje nemaju funkcionalnu cjelinu...