Hoće li kamioni na dizel biti zabranjeni u Velikoj Britaniji nakon 2040. godine
Vlada je u julu objavila planove za zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem u novim kamionima nakon 2040. godine, nakon zabrane benzinskih i dizel automobila poslije 2035. kako bi se pomoglo u rješavanju klimatske krize. Sada se konsultuje o toj mjeri, piše The Guardian.
Grupa automobilskih lobista, Društvo za proizvođače i trgovce motora (SMMT), javno kaže da je predložena zabrana "hrabra obaveza" za koju bi bila potrebna finansijska podrška vlade. Međutim, poslanicima su privatno rekli da bi zabranu trebalo odgoditi, prema odgovorima na službenim konsultacijama.
Odgovori su dobijeni putem formalnog zahtjeva InfluenceMap-a, koji prati klimatsko lobiranje, a koji ih je podijelio s Guardianom.
Udruženje drumskih transporta (RHA), koje predstavlja autoprevoznike, saopćilo je da bi zabrana trebala biti odgođena do 2045. za kamione preko 32 tone težine. Podržali su ranije zabrane za manje kamione.
Neki pojedinačni proizvođači kamiona podržavaju zabranu motora sa unutrašnjim sagorijevanjem u teškim teretnim vozilima 2040. godine ili ranije, pokazuju odgovori. Među njima su Volvo Trucks i Renault, oba u vlasništvu Volvo grupe, drugog najvećeg proizvođača kamiona na svijetu, kao i DAF Trucks i Tesla.
Prodaja automobila se već ubrzano seli na električnu energiju, ali teška teretna vozila je mnogo teže elektrificirati zbog velikog opterećenja koje voze na velike udaljenosti, što baterije čini mnogo manje efikasnim. Kamioni su bili odgovorni za 19 miliona tona ekvivalenta CO2 u 2019, 16 posto emisija u Velikoj Britaniji iz transporta, prema vladinim podacima.
"Smanjenje emisija iz cestovnog transporta bit će od kritične važnosti da Ujedinjeno Kraljevstvo postigne svoje neto nulte ciljeve, ali grupa britanske automobilske industrije lobira da oteža taj zadatak. SMMT je na strani svojih najregresivnijih članova kako bi se suprotstavili datumu postupnog ukidanja teških vozila u Velikoj Britaniji 2040. godine, uprkos preporukama britanskog Odbora za klimatske promjene", kazao je Ben Youriev, transportni analitičar u InfluenceMap-u.
U odgovoru na konsultacije SMMT-a stoji da bez jasnoće o održivim budućim rješenjima potrebnim za teška teretna vozila s nultom emisijom, ne podržavaju određivanje datuma završetka prodaje.
Rečeno je da je industrija posvećena teškim teretnim vozilima s nultom emisijom "gdje su tehnološke opcije održive i poslovni slučaj za ulaganja dopušta", ali da će "neki specifični slučajevi upotrebe vjerovatno biti izazovniji".
"SMMT i njegovi članovi se ne protive određivanju datuma završetka prodaje, ali su nam potrebni planovi prije zabrane. Sektor teških teretnih vozila posvećen je tome da do 2040. godine bude bez fosilnih goriva i u nekim slučajevima korištenja bit će moguće prijeći na kamione s nultom emisijom prije ovog datuma, ali trenutno ne postoji jasna alternativna tehnologija dostupna za svaku operaciju teških teretnih vozila", kazao je Mike Hawes, izvršni direktor SMMT-a.
Rod McKenzie, izvršni direktor politike u RHA, rekao je da je potrebno više vremena za najveće kamione samo zato što tehnologija za njihovo pokretanje još nije dostupna. On je rekao da bi to značilo da su male kompanije za dostavu bile suočene sa finansijskim rizicima prilikom kupovine novih vozila.
"Nije da smo protiv čistijeg vazduha ili postepenog ukidanja dizel kamiona. Pitanje je oduvijek bio vremenski okvir", rekao je.
Kompanija Tesla, najvrednija automobilska kompanija na svijetu, bila je istaknuti zagovornik u svom odgovoru za što raniju moguću zabranu, zalažući se za 2035. godinu. Kontrolisan od Elona Muska, Tesla ima za cilj da proizvede Semi, teško teretno vozilo na baterije. Međutim, Semi je još uvijek "u razvoju" uprkos tome što je Musk 2017. rekao da će početi proizvodnju 2019. godine.