Koristila se 2022.
88

Istražen učinak karte od devet eura za javni prijevoz u Njemačkoj: Ovo su rezultati

B. R.
Zbog karte od devet eura povećano kašnjenje njemačkih vozova (Foto: EPA-EFE)
Zbog karte od devet eura povećano kašnjenje njemačkih vozova (Foto: EPA-EFE)
Ekonomisti su skeptični po pitanju učinka karte za njemački javni prijevoz u iznosu od devet eura, a koja je važila od početka juna do kraja augusta 2022. godine.

Naime, prema istraživanju koje su objavili minhenski institut ifo, Univerzitet Friedrich-Alexander i Univerzitet Erlangen-Nurnberg u Salzburgu, navedenom kartom su uzrokovani veliki troškovi i značajno veće kašnjenje vozova te je bio mali utjecaj na saobraćaj privatnih automobila.

"Karta od devet eura je koštala saveznu vladu 2,5 milijardi eura i njome se neznatno smanjio saobraćaj automobila. To je bila skupa i neučinkovita mjera za zaštitu klime", konstatirala je Sarah Necker iz Centra socijalnu tržišnu ekonomiju Ludwig Erhard.

Kako je ukazala, posebnom ponudom za javni prijevoz se saobraćaj automobila smanjio samo za četiri-pet posto. Istraživanjem je utvrđeno da se kartom od devet eura podstaklo da 430.000 ljudi više koristi željeznički prijevoz.

"Putovanja vozom su povećana, posebno vikendom, što pokazuje da su ljudi koristili kartu od devet eura za dodatne aktivnosti u slobodno vrijeme", naglasio je Mario Liebensteiner, profesor na Univerzitetu Friedrich-Alexander.

Spomenute okolnosti su utjecale i na tačnost njemačkih vozova.

"Budući da su vozovi više saobraćali, učestalost njihovog kašnjenja se povećala za 30 posto. Transportne kompanije nisu bile spremne za najavljenu gužvu u javnom prijevozu. To je prvenstveno utjecalo na regionalni transport, ali i indirektno na međugradske vozove", navedeno je u studiji.

S druge strane, smanjenje putovanja automobilima je bilo malo. Osim toga, kada je prestala važiti spomenuta karta, vratio se prvobitni broj putovanja vozom, čak je imao tendenciju da bude nešto manji.

Autori istraživanja pretpostavljaju da će "Njemačka karta" za javni prijevoz, koja važi od marta prošle godine, vjerovatno imati sličan učinak kao i karta od devet eura.

Necker očekuje da će se značajno skupljom "Njemačkom kartom" još manje smanjiti saobraćaj automobila, čak i ako je duže dostupna. Pretpostavlja se da će "Njemačka karta" biti od koristi onima koji već redovno koriste javni prijevoz, ali sada po nižoj cijeni, piše portal taggeschau.