Kako drogerije postaju konkurencija supermarketima u Njemačkoj: Nije stvar u cijenama

Portal tagesschau piše da Nijemci vole drogerije. Milioni ljudi svaki dan kupuju u njima, a povećava se broj onih koji to čine. Najviše njih kupuje u dm-u koji je tržišni lider u Njemačkoj - 2023. je imao promet od 11,4 milijarde eura. Te iste godine je Rossmann imao promet od 9,3 milijarde eura dok je Muller imao promet od 4,6 milijardi eura.
Riječ je o tri vodeća lanca drogerija u Njemačkoj, iza kojih stoje bogate porodice i koji su uspješni u borbi za kupcima različitim strategijama. Ono što je zajedničko za njih jeste da iz godine u godinu povećavaju prodaju.
Nema rata cijenama
Dok supermarketi i diskonteri privlače kupce visokim popustima, dm pokazuje da postoji i drugačiji način. Ovaj lanac drogerija nikada nije učestvovao u borbi visokim popustima. Kako je ukazao Carsten Kortum, profesor na univerzitetu u Heilbronnu (DHBW), govoreći o dm-u, od svih industrija, ova je u mogućnosti da privlači kupce bez popusta iz sedmice u sedmicu. Na policama se ističe kada je bilo posljednje poskupljenje proizvoda.
Rossmann ima drugačiju taktiku. Osim posebnih ponuda dva puta mjesečno, postoji dodatnih deset posto popusta na kupovinu za sve one koji koriste aplikaciju ove drogerije. Kako tvrde u samom Rossmannu, devet miliona kupaca koristi ovu pogodnost. Sličnu taktiku ima Muller. No, Kortum je ukazao da su kupci najviše lojalni dm-u.
Snažan razvoj vlastitih brendova
Drogerije su povjerenje stekle i razvojem vlastitih brendova. Naime, mnogi potrošači smatraju da su to brendovi visokog kvaliteta, a primjer za to jeste Balea čiji je tvorac dm. Muller kaže da ima 50 vlastitih brendova s 8.000 pojedinačnih artikala dok Rossmann i dm imaju po 28 vlastitih brendova s 5.500 pojedinačnih artikala.
Kortum veliki propust vidi u tome što lanci marketa hranom i ostalim potrepštinama nisu izgradili dovoljno jake svoje brendove. Prema njegovim riječima, to je jasan konkurentski nedostatak u poređenju supermarketa i drogerija, a što drogerijama olakšava da zadrže kupce.
Raste udio prehrambenih proizvoda
Drogerije ne miruju u svojoj zoni udobnosti, odnosno već su u novom napadu. Naime, povećavaju udio prehrambenih proizvoda u svojim trgovinama, što se prvenstveno odnosi na organske i konditorske proizvode. Osim toga, povećavaju ponudu u parfimeriji, potrepština za domaćinstvo, kancelarijskog materijala i igračaka - sve za šta je primijećeno da nije dovoljno zastupljeno na tržištu, piše tagesschau.