Krizu treba shvatiti kao šansu, a da to nije samo floskula već odrednica u poslovanju smatra Dženan Kulović s Ekonomskog fakulteta u Zenici.
"Ključan je krizni menadžment koji treba biti uspostavljen kao pomoćna funkcija u svim poslovnim subjektima, a nastupanjem krize treba preuzeti ključnu ulogu. Njegova zadaća je da dnevno prati ključne pokazatelje poslovanja te planira odgovor na uočene neplanirane promjene i odvažno poduzima potrebne akcije", kaže on te napominje kako su problemi u upravljanju dominantni u svim segmentima poslovanja, a da to posebno dolazi do izražaja tokom krize.
Kriza tjera ljude da kreativnije razmišljaju, a nekad se spas nalazi i u novim formama biznisa.
"Ovo vrijeme promijenilo je način života, uvelo neke posve nove potrebe, neke ljude učinilo ovisnijim o drugim ljudima ili uslužnom sektoru. Poslovni ljudi te promjene moraju prihvatiti i na bilo koji način pokušati iskoristiti u prilagođavanju svog postojećeg poslovnog modela ili kreiranju nekih potpuno novih oblika", kazao je Kulović.
Nebitno koja je industrija ili tržište, svaka firma i pojedinac u svojim rukama imaju mogućnost da budu proaktivni, agilni, ofanzivni i hrabri, kazao je za Klix.ba Tarik Kadrispahić, direktor konsultantske kuće Targer.
"Od sjedenja skrštenih ruku i kukanja nema ništa. Neko može npr. iskoristiti višak kapitala, neko dobre kontakte, a neko se u najmanju ruku može baviti unutrašnjom organizacijom procesa. Oni najbolji će iz krize sigurno izaći znatno jači, jer u krizama se lomi situacija, karte se dijele iznova. Današnji tržišni lideri su svoje pozicije stekli uglavnom tokom raznih kriza", kaže on.
"Kompanije u ovo vrijeme treba da identifikuju vrste kriza s kojima se mogu suočiti, odrediti njihovu vrijednost i pripremiti se na njih. Ako žele biti uspješni u identifikaciji i upravljanju kriznim situacijama, potrebno je osposobiti tim menadžera koji će svojim znanjima i iskustvom pridonijeti uspješnijem savladavanju problema, odnosno potrebno je posjedovati krizni menadžment", smatra ekonomista Nihad Ahmić.
Kaže i kako treba odabrati zadatke kriznog menadžmenta to jeste identifikovati, proučiti i predvidjeti moguće krizne situacije, uspostaviti posebne načine koji će kompaniji omogućiti sprečavanje krize ili učinkovitu reakciju i njeno uspješno rješavanje.
"Krizni menadžment je bolji i učinkovitiji ukoliko je krizna strategija određena pravovremeno", jasan je zaključak.