Kompanija Herceg otvorila savremeni pogon za proizvodnju drvene stolarije
Herceg Srebrenik regionalni je lider u proizvodnji ALU i PVC stolarije, a brend koji je prepoznat i širom Evropske unije u godini velikog i izuzetno značajnog jubileja otvorio je vrata novog proizvodnog pogona u kojem nastaju drveni prozori i vrata.
Svečanom otvorenju pogona prisustvovali su prijatelji i poslovni partneri ove kompanije, a njihov privredni značaj prepoznala je i lokalna zajednica.
Stvaranje novog proizvodnog pogona nije samo poslovna odluka, već i odraz posvećenosti kontinuiranom rastu i prilagođavanju tržišnim zahtjevima, a stručni kadar sada uz pomoć najsavremene opreme izrađuje visokokvalitetne proizvode.
Znanje, stručnost i entuzijazam bili su ključni za realizaciju ovakvog projekta, a drvo kao matrijal koji se koristi u proizvodnji ima sve neophodne osobine koje će privući i najzahtjevnije kupce. Ono nije samo prirodni i obnovljivi resurs, već i materijal koji u svaki stambeni prostor unosi toplinu i osjećaj ugode.
Hercegovi drveni prozori predstavljaju tracionalni spoj zanatstva i savremenenih tehnoloških dostignuća, a oslanjajući se na dugogodišnje iskustvo iz prozorske tehnike, proizvodnja je oplemenjena dosadašnjom dobrom praksom.
Ljepota i prirodnost drveta spojena je s modernim dizajnom, a kupci dobijaju prozore koji su istovremeno etstetski privlačni i tehnološki napredni. Proizvodi nastaju na najboljim mašinama, a obrada se vrši najsavremenijim alatima.
U tvornici je prepoznat značaj tehnoloških dostignuća te se u kontekstu proizvodnje drvenih prozora navodi peta industrijska revolucija, odnosno vještačka inteligencija.
Vizija menadžmenta ove kompanije je da budu lideri u proizvodnji drvenih prozora i vrata, ne samo na lokalnom, već i međunarodnom tržištu. Ovo je sasvim prirodno stremljenje, uzme li se u obzir da Herceg slovi za regionalnog lidera u proizvodnji ALU i PVC stolarije.
Priča o ovoj kompaniji počela je još davne 1983. godine, kada su Mustafa Herceg i Sulejman Hercegovac osnovali porodičnu zanatsku radionicu. Četiri decenije kasnije postali su simbol uspjeha, predanosti i inovacija, ali i snage, kvaliteta te izdržljivosti kroz razne poslovne izazove.
Od skromnih početaka pa sve do danas, kontinuirano su težili ka vrhunskoj kvaliteti i neprestanoj inovaciji, a posvećenost klijentima, zaposlenicima i zajednici bila je i ostala srž njihovog poslovanja.
Značajniji poslovni zamah Herceg ostvaruje u poslijeratnom periodu. Posebno se ističe 2001. godina kada se realizira prvi izvoz za Belgiju, a zatim su njihovi proizvodi krenuli put Holandije. Nakon toga uslijedila je ekspanzija na evropskom tržištu, kao i rast fabrike za proizvodnju ALU i PVC stolarije.
Kompanija se danas nalazi u rukama mlađih naraštaja porodice Herceg, a posebno je pohvalno to da smjena generacije nije negativno utjecala na ono što je izgradilo. Naprotiv, mladalačka poslovna energija, koju nose vlasnici i zaposlenici, dovela je do toga da je Herceg danas prepoznatljivi evropski brend.
Zahvaljujući predanom radu u proteklih pet godina su uspjeli povećati prodaju i izvoz za okvirno 70 posto u odnosu na 2018. godinu. Shodno tome, vrijednost izvoza samo u prošloj godini iznosila je približno 33 milona eura, a ukoliko to pretočimo u proizvode, u prosjeku, svakodnevno iz Hercegovih proizvodnih pogona izlaze tri kamiona sa robom namijenjenom evropskom tržištu.
U cilju ostvarenja ovakvih prodajnih rezultata, pored već postojećeg Hercegovog preduzeća u Belgiji – BHB Windows, javila se i potreba za osnivanjem dodatnih kompanija u inozemstvu, koje će se baviti prodajom proizvoda. Tako su u 2021. godini osnovali BST Kozijnen u Holandiji, a dvije godine kasnije osvanuo je i Herceg AG u Švicarskoj.
Herceg je tokom ove godine dosegao broj od 450 zaposlenih, a u tu cifru nisu ubrojane 23 osobe koje su zaposlene u spomenutim inozemnim firmama.
Kada je riječ o investicijama, u proteklih šest godina je uloženo više od 10 miliona eura u najsavremeniju opremu. Prema planovima, Herceg i dalje želi ostati lider u proizvodnji prozora i vrata, a uz jačanje položaja na tržištima na kojima su već dobro pozicionirani, najavljuju intenzivniji prodor na privredno tlo Švicarske.