Zlatni put kompanije Herceg: Od zanatske radionice sa dva radnika do ozbiljnog brenda sa 420 ljudi
U centru industrijske zone u Srebreniku danas je smještena kompanija Herceg, koja u svom proizvodnom portfoliju nudi najsavremeniju ALU i PVC stolariju. Priča o ovoj kompaniji datira još iz 1983. godine, kada su Mustafa Herceg i Sulejman Hercegovac osnovali porodičnu zanatsku radionicu.
Značajniji poslovni zamah Herceg ostvaruje u poslijeratnom periodu. Posebno se ističe 2001. godina kada se realizira prvi izvoz za Belgiju, a zatim su njihovi proizvodi krenuli put Holandije. Nakon toga uslijedila je ekspanzija na evropskom tržištu, kao i rast fabrike za proizvodnju ALU i PVC stolarije.
Kompaniju naslijedili mlađi naraštaji, a tajna je u tome da je "paze kao sestru"
Kompanija se danas nalazi u rukama mlađih naraštaja porodice Herceg, a posebno je pohvalno to da smjena generacije nije negativno utjecala na ono što je izgradilo. Naprotiv, mladalačka poslovna energija, koju nose vlasnici i zaposlenici, dovela je do toga da je Herceg danas prepoznatljivi evropski brend.
O tome kako je izgledao prijenos iskustva i ljubavi prema ovome poslu na mlađe naraštaje najbolje svjedoči jedan od današnjih suvlasnika Edin Herceg. Kako kaže u razgovoru za Klix.ba, riječ je o nečemu što se odvijalo sasvim prirodnim tokom, a u njegovom slučaju - još od dječačkih dana koje je vrlo rado provodio za radnim mašinama.
"Naši roditelji su osnivači kompanije, a mi smo kao djeca odrasli u radionici, ali i među samim proizvodnim pogonima. Kako smo rasli mi, rasla je i kompanija te smo generalno upućeni u sve segmente poslovanja, proizvodnje i drugih procesa. Tokom školovanja, raspuste sam provodio radeći u proizvodnji, prodaji i nabavci. Nakon svih ovih godina, slobodno mogu reći da je ova kompanija moja sestra koju pazim i nastavljam je razvijati kao i prethodni vlasnici", priča nam Edin Herceg.
Dalje se nadovezuje da su roditelji na njega, ali i ostale nasljednike kompanije, uspjeli prenijeti sve vrijednosti koje su smatrali za bitne, poput posvećenosti poslu, tehnološkom procesu rada, ulaganjima u opremu, ali i u glavni resurs - ljude.
"Uvijek su nam podcrtavali koliko je bitno da smo tu jedni za druge, te da ne možemo odustati onda kada je nama dovoljno, već da moramo misliti na sve ljude, naše radnike, sa kojima smo sve postigli, a to činimo i danas", nadovezuje se Herceg.
Direktor kompanije Nahid Unkić ističe da je teško navesti samo jedan događaj koji je opredijelio Herceg da postane ono što danas jeste.
"Sama ekspanzija se ostvaruje upravo izlaskom na inozemno tržište, a osnivači su napravili izuzetno dobre pripreme aktivnosti te je kompanija još od 2003. godine imala odvojen menadžment od vlasništva. Preuzimanjem vlasništva od mlađih generacija, odnosno nasljednika, nisu uslijedile značajnije promjene jer sistem koji je uspostavljen nastavio je sa daljim funkcioniranjem. Shodno dobrim temeljima još od osnivanja omogućen je daljnji rast i ostvarenje još boljih rezultata", kaže nam Unkić.
Počeli s dva zaposlenika, a danas ih je više od 420
U svojim začecima Herceg, kao zanatska radionica kako je počeo, imao je svega dva zaposlenika. Vremenom je taj broj rastao, te u konačnici kompaniju danas čini 420 ljudi. Pored Bosne i Hercegovine, svoja predstavništva imaju i u Holandiji, Belgiji i Švicarskoj.
"S obzirom na veličinu preduzeća, mi već sada imamo okvirno 40 osoba koje su napustile našu kompaniju i otišle u zasluženu penziju. Imamo veliki broj porodica koje su ovdje zaposlene te smo u situaciji da su roditelji ovdje nekada imali radni angažman, a sada su ga dobila njihova djeca. Osim toga imamo i slučajeve da nam u istom periodu rade roditelji, odnosno supružnici skupa sa svojom djecom", kaže Unkić.
U proizvodnim halama ove kompanije vlada posebna, porodična atmosfera, a zalagenje radnika vodilja su ka uspjehu koji ostvaruje Herceg.
"Proizvodni pogon je složen i podijeljen je u više različitih segmenata i odjeljenja. Cjelokupan proces pojedincu bi bio izuzetno težak za kontrolirati te zbog toga imamo izgrađen izuzetno dobar sistem rukovođenja. Pored samog upravljačkog dijela imamo i rukovodioce cjelokupnog proizvodno-tehničkog sektora, pojedinih odjela te grupa zaposlenika. Jedino na takav način sve kao cjelinu možemo držati u redu i željenom pravcu", pojašnjava nam Unkić.
Prvi ALU i PVC prozori koji su nastali u zanatskoj radionici uveliko se razlikuju od onih koji se danas proizvode. Za izradu svih elemenata stolarije koriste se visokokvalitetni repromaterijali. Da su Hercegovi proizvodi i usluge po svjetskim standardima, potvrđuju klijenti širom Bosne i Hercegovine i Evropske unije.
"Kao i sve ostale djelatnosti, proizvodnja prozora i vrata je uveliko napredovala u proteklih 30 i više godina. Proizvodi su danas znatno kvalitetniji, ostvaruju bolja termička svojstva, zvučnu izolaciju i slično. U ovoj oblasti je veoma izazovno pratiti savremene trendove jer kontinuirano morate biti u toku šta se dešava na tržištu, koje su promjene koje dolaze i u skladu sa time reagovati", dodaje Unkić.
Biti posvećen kvaliteti i prihvatiti odgovornost kao ključ postojanosti
Na naše pitanje šta je ključno za prepoznatljivost, a na kraju i opstanak na ovom tržištu, kako u BiH, ali i regiji te Evropskoj uniji, Unkić prije svega navodi posvećenost kvalitetu, postprodajnom servisu i odnosu sa kupcima. Također, kako naglašava, veoma je važno ne bježati od odgovornosti za eventualne pogreške i izazove sa kojima se susreću oni kao proizvođači ili eventualno krajnji kupci.
"Najvećim izazovom u poslovanju trenutno smatramo manjak kvalifikovane radne snage. Naime, u posljednje vrijeme je sve teže naći kvalifikovane i zainteresirane radnike, koji su spremni raditi kao što su to činile generacije prije njih", dodaje Unkić.
Herceg kao poslodavac prije svega nudi sigurnost zaposlena i primanja, uz obavezno izmirivanje svega onoga što nameće nadležni zakon o radu. U svom odnosu s radnicima idu i korak dalje te im pružaju primanja koja se odnose na regres, naknade za praznike te podršku u vremenu inflacije. Prema ranijoj uredbi Vlade FBiH, svim zaposlenicima je isplaćen iznos od po 1.050 KM, a prema danas aktuelnoj, već su dobili određeni dio novčanih sredstava. Prema planu, puni iznos bi trebao biti realiziran do kraja juna ove godine.
"Herceg kao brend u odnosu na druge koji se bave istom djelatnošću, prije svega je jedinstven u pogledu naših kapaciteta, proizvodnih pogona, tehnologije koju koristimo u proizvodnji te znanju i vještinama naših zaposlenika. Zbog toga mislim da rijetko koja kompanija trenutno može parirati nivou znanja i sposobnosti koje posjedujemo u pogledu proizvodnje prozora i vrata", naglašava Unkić.
Planovi ove kompanije u budućnosti su, prije svega, fokusirani na rast prodaje i proširenje proizvodnih pogona. Veoma značajna ulaganja, koja premašuju zbir investicija u prethodnih pet godina, su realizirali tokom prošle godine, a nastavljaju se i u 2024. te se odnose na program proizvodnje PVC i ALU prozora i vrata.
Također, veliki zamah slijedi u martu ove godine, za kada je najavljen početak proizvodnje drvene stolarije, a koja je sastavni dio već spomenutih investicija. Detalje o realizaciji ove investicije možete pratiti ovdje.