Hercegovačka kapija
429

Mali, a veliki korak: Gradnja tunela Ivan na Koridoru 5C počinje u januaru, otvorenje 2022.

I. P.
U Mostaru je danas potpisan ugovor o izgradnji tunela Ivan u sklopu autoputa A1, odnosno na budućoj dionici od Tarčina do Konjica. Vrijednost radova je oko 111 miliona konvertibilnih maraka.

Ugovor su potpisali direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić, predstavnici Euro-Asfalta Hamed i Munir Ramić te Denis Lasić, ministar prometa i komunikacija Federacije Bosne i Hercegovine.

"Ovo je možda mali korak, ali je za nas veliki. Drago mi je da su ugovor za izgradnju tunela dobile firme iz Bosne i Hercegovine. Zahvaljujući radu naših firmi, ovdje u zemlji one su postale značajni regionalni igrači. Očekujemo uskoro i ugovore za autoput do tunela Ivan te dio autoputa sjeverno od Zenice, čime će u izgradnji biti oko 40 kilometara autoputa", rekao je Terzić.

Građani bi mašine na terenu trebali vidjeti u roku od dva mjeseca, a rok za završetak se očekuje na proljeće 2022. godine.

"Sljedećeg mjeseca vidjet ćemo početak pripreme terena za gradnju uključujući i infrastrkukturu, uključujući pristupne ceste gradilištu, a početak radova možemo očekivati u januaru", rečeno je iz Euro-Asfalta.

Tunel Ivan na autoputu A1 koštat će 57.628.570 eura, odnosno 111,5 miliona KM bez PDV-a, a novac je osiguran kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i bespovratnim grant sredstvima odobrenim od WBIF-a (sredstva EU).

Dužina tunela je oko 1,7 kilometara i bit će prokopan ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M17. Detaljno, ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1.721 metar, dok je lijeva tunelska cijev duga 1.761 metar.

Podsjetimo da je u toku tender za izgradnju dionice Tarčin - ulaz u tunel Ivan, koja bi trebala biti dugačka oko 4,9 kilometara. Ona će se finansirati iz sredstava osiguranih kod Evropske investicijske Banke (EIB).