Na aerodromu u Sarajevu gradit će se rashladna komora i olakšati izvoz kvarljivih namirnica
Zbog nesdostatka rashladne komore nije bio moguć izvoz lako kvarljivih proizvoda u udaljenije zemlje, a njenom izgradnjom taj problem će biti riješen. Bit će smještena u cargo šatoru i njen kapacitet je 80 tona, odnosno 64 euro palete, a površina 230 metara kvadratnih. Radovi bi trebali uskoro početi i predviđeno je da traju 60 dana.
"Ona će biti multifunkcionalna, što znači da će u prostoru komore biti osiguran temperaturni režim od 0 do 5 stepeni celzija za transport i skladištenje robe koja je u skladu s regulativom, ali i režim takozvane ambijentalne temperature od 15 do 25 celzija. Dakle, kada se isključi temperatura, komora služi i kao skladište", rekla je Belma Čureković s Međunarodnog aerodroma Sarajevo.
Iz Općine Ilidža su naveli kako su izdali sve potrebne papire za gradnju i proširenje kapaciteta aerodroma.
"Imamo zemlje koje nam nude da one naprave ili da nam daju mašine za preradu voća i povrća, kao i njihovo pakovanje. Ali da bismo to uradili prvo moramo imati adresu i put, siguran transport, količine i ljude koji to znaju uraditi. Što se tiče mlijeka, već ga imamo viška, ali borba da bismo izašli na evropsko tržište je trajala deset puta više nego što je trebalo. Zato trebamo i tu hladnjaču i stručne ljude", kazao je Senaid Memić, načelnik Općine Ilidža.
Predsjednik Udruženja poljoprivrednika FBiH Nedžad Bićo naveo je kako će rashladna komora najviše koristiti firmama koje se bave izvozom, a ne direktno proizvođačima. Međutim, dodao je da će ipak njihovu robu koju proizvedu i prodaju kompanijama održati u dobrom stanju.
"Treba što više ulagati u rashladne sisteme i za maline, jer kada je niža cijena na tržištu, onda se mogu zalediti da stoje kako bi se sačekala bolja cijena. Taj sistem koji će se graditi na aerodromu omogućava sigurniji prijevoz robe u zemlje EU, ali i dalje. Ovo je zaista dobra investicija i treba koristiti napredak nauke i tehnologije, jer te hladnjače zadržavaju sva svojstva voća i ne narušava se izgled i okus prilikom transporta. A svaka roba ima rok trajanja i isto se kvari, a ono što je svježe ne može dugo izdržati", pojasnio je Bićo.
Rashladnu komoru s nestrpljenjem iščekuju prerađivači mlijeka, jer do sada nisu mogli izvoziti avionom posebno u arapske zemlje. Postojanjem hladnjače transport između BiH i Katara trajat će svega nekoliko sati.
"Do sada se roba mogla prevoziti brodskim transportom, što je trajalo blizu mjesec, a kada se govori o mlijeku i mliječnim proizvodima to je predug period. U svakom slučaju je dobro da se gradi ta hladnjača, jer će uveliko skratiti rok transporta iz Sarajeva u Katar u ovom slučaju i sigurno da će to omogućiti ostvarenje saradnje s mnogim poslovnim partnerima jer je to bilo spriječeno godinama", rekao je Adin Fakić direktor mljekare Milkos.
Fakić je naglasio da je Milkos dobio dozvolu za izvoz u zemlje EU te da će uz kraći transport moći proširiti tržište.
"Izvozimo u Hrvatsku, a u pregovorima smo s nekoliko zemalja, prije svega Austrijom i Njemačkom. Također, izvozimo u zemlje CEFTA-e, bivše Jugoslavije, Albaniju i trenutno dogovaramo s jednim ozbiljnim kupcem koji je porijeklom iz BiH za Katar. I zbog toga je značajna ova hladnjača jer se na taj način roba s kraćim rokom trajanja neće kvariti i moći će se plasirati na tržište", zaključio je Fakić.