Najviše radnika u ovoj godini u RS-u bit će zaposleno u Bijeljini i Prijedoru
U periodu od oktobra do decembra 2020. anketirano je 978 poslodavaca, a rezultati pokazuju da će u ovoj godini polovina ispitanih poslodavcaa zapošljavati zbog planiranog povećanja poslovanja. Među zanimanjima više i visoke stručne spreme prednjače ekonomisti i računovođe, ali i inženjeri elektrotehnike, građevine i mašinstva, kao i magistri farmacije, te programeri.
"Iako pandemija još uvijek traje i drastično utiče na ekonomiju, prisutan je optimizam kod poslodavaca. Njih čak više od 70 posto očekuje rast obima poslovanja, a najviše novih zaposlenja očekuje se u Bijeljini i Prijedoru", kazao je Ranko Markuš, voditelj projekta "Unapređenje istraživanja tržišta rada".
Istraživanje je dalo uvid ne samo u kretanja na tržištu rada, nego i omogućilo uvid u poziciju poslodavca, šta im je važno i šta su njihovi problemi sa radnom snagom. Navodeći probleme prilikom zapošljavanja, pored nedovoljnog broja kandidata, te odlaska u inostranstvo, poslodavci su istakli nedostatak potrebnih kvalifikacija, stepena obrazovanja, tehničkih vještina, ili potrebnog radnog iskustva. Istraživanje je također pokazalo da poslodavci smatraju da tražiocima posla iz srednje škole nedostaju potrebne tehničke vještine ili vještine specifične za posao.
Zanimljivo je da su poslodavci u istraživanju otkrili i da kandidati često nisu imali potrebne vještine koje se odnose na ličnost, stav i ponašanje, poput komunikacijske, interpersonalne, upravljanje stresom i vremenom. Osim što polovina ispitanih poslodavaca planira zapošljavanja, trećina ih je u prilici ponuditi praksu učenicima/ama i studentima/icama gdje mogu steći dodatne vještine neophodne za brojna zanimanja. Poslodavci se osim ličnog kontakta, u više od četrdeset posto slučajeva koriste biroima za zapošljavanje prilikom traženja novih radnika, zbog čega je važno da Zavod unapređuje svoje analitičke kapacitete.
“Tražitelji posla često gledaju samo koja se zanimanja traže u određenom trenutku, ali ovakva istraživanja upravo ukazuju na trendove na tržištu, a time omogućavaju Zavodu da u direktnoj komunikaciji sa poslodavcima planira svoje aktivnosti kako bi se dinamiziralo tržište rada, te prevazišle barijere sa kojima su poslodavci i tražioci posla suočen”, zaključio je Markuš.