Saznaje Klix.ba
79

Nova aviokompanija u Tuzlu bi mogla doći u novembru, Wizz Air povukao prvi bazni avion

A. K.
Prvi bazni avion Wizz Aira je već otišao iz Tuzle (Foto: A. K./Klix.ba)
Prvi bazni avion Wizz Aira je već otišao iz Tuzle (Foto: A. K./Klix.ba)
Aviokompanija Wizz Air počela je sa zatvaranjem svoje baze na Međunarodnom aerodromu u Tuzli, a svoj prvi bazni avion povukla je 1. septembra ove godine. S druge strane, nova aviokompanija bi svoje saobraćanje iz Tuzle mogla uspostaviti u novembru ove godine, saznaje Klix.ba.

Niskotarifna aviokompanija Wizz Air koncem jula je donijela odluku na osnovu koje u septembru ove godine zatvara svoju bazu na Međunarodnom aerodromu u Tuzli, na kojem je stacionirala dva bazna aviona. Također, prema istoj odluci uslijedit će i drastična redukcija broja operacija te će ostati samo na profitabilnim destinacijama.

Svi letovi dostupni do kraja mjeseca

Kako saznaje Klix.ba, s prvim danom septembra Wizz Air je počeo sa relizacijom svoje odluke u kontekstu zatvaranja baze te je prvi bazni avion već povučen, dok bi drugi trebao biti uklonjen 12. dana u ovom mjesecu.

"Nakon povlačenja baznih aviona, Wizz Air će sa više destinacija na našem aerodromu biti do kraja septembra, kada će uslijediti smanjenje broja linija te će na kraju ostati na njih tri, odnosno na onima na kojima imaju veću frekvenciju putnika. Mi s njima i dalje obavljamo razgovore, ali ništa konkretno nije dogovoreno. Žao mi je što se sve ovo dešava, jer su našim putnicima izuzetno značajni", kazao je za Klix.ba direktor Međunarodnog aerodroma u Tuzli Dževad Halilčević.

Svoj procvat Međunarodni aerodrom u Tuzli je počeo doživljavati 29. maja 2013. godine, kada je uspostavljena poslovna saradnja sa Wizz Airom. Do juna 2015. kada je stigao prvi bazni avion te kada je u suštini otvorena baza, ovaj aerodrom je aviokompaniji predstavljao stanicu. Dvije godine nakon stacioniranja prvog, dovezen je i drugi bazni avion.

Nakon posljednje odluke Wizz Aira, menadžment tuzlanskog aerodroma krenuo je u pronalazak potencijalne aviokompanije koja bi počela svoje poslovanje. Kako nam je potvrdio Halilčević, pregovori su trenutno u toku sa dvije aviokompanije, od kojih bi jedna izvjesno sa saobraćanjem mogla početi u novembru ove godine.

"Vjerujemo da će biti adekvatna zamjena, a ta aviokompanija bi na našem aerodromu u početku imala instaliran jedan bazni avion sa kojim će moći preuzeti dio putničkog potencijala koji će ostati nepokriven nakon smanjenja broja operacija Wizz Aira. Obimni pregovori su još uvijek u toku, a nakon što sve budemo finalizirali i zvanično uspostavili saradnju moći ćemo govoriti o svim detaljima", kazao nam je Halilčević.

Povratak Ryanaira

Zastupnički dom Parlamenta BiH usvojio je nedavno incijativu kojom se uvodi jednogodišnji moratoriju na naplatu takse od tri KM po putniku na aerodromima u našoj zemlji.

Ovo je taksa koju naplaćuje Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA), a ona je sporna bila za aviokompaniju Ryanair, koja je nedugo nakon uspostavljanja, donijela odluku o suspenziji letova iz Tuzle. Međutim, sada se ponovno stvaraju prilike za nastavak saradnje, a novi letovi se očekuju s proljeća iduće godine.

"Mi smo Ryanairu poslali obavijest i sada čekamo povratnu informaciju. S obzirom da 1. novembra ulazimo u zimski period letenja, a Ryanair je još ranije kreirao svoj plan, vrlo vjeovatno oni bi svoje saobraćanje sa našeg aerodroma mogli uspostaviti u martu iduće godine sa minimalno tri ili četiri destinacije, što su nam rekli u zajedničkom razgovoru", otkrio nam je Halilčević.

Svi poslovni planovi Međunarodnog aerodroma u Tuzli su temeljeni na osnovu rada Wizz Aira, koji je predstavljao glavni faktor opstanka ove zračne luke. Naime, od ukupnog broja prevezenih putnika u ovoj godini, čak 85 posto njih je koristilo usluge spomenute aviokompanije.

Tuzlanski aerodrom u nekoliko navrata ove godine oborio je svoje lične rekorde, u osam mjeseci je prevezeno više od pola miliona putnika, a godišnji plan iznosio je njih 600 hiljada. Izvjesno i pored novonastale situacije on bi mogao biti premašen.