Uz nadu u bolje sutra
46

Obišli smo gradilište terminala: Veliki stubovi i krov izmijenili izgled aerodroma Sarajevo

I. P.
Foto: T. S./Klix.ba
(Foto: T. S./Klix.ba)
Na Međunarodnom aerodromu Sarajevo krajem juna obnovljeno je nekoliko letova koji su vratili dašak života u najveću zračnu luku u Bosni i Hercegovini. Paralelno sa nadom u bolje sutra, terminal mjesecima dobija novi izgled i proširenu funkcionalnost, a dosadašnji tok procesa gradnje zabilježio je fotograf portala Klix.ba.

Monolitna konstrukcija vanjskog krova ispred proširenog terminala prvo je što prolaznici i putnici primijete i po svom završetku sigurno će biti jedan od simbola novog izgleda i ambijenta sarajevskog aerodroma.

U visinu između 15 i 20 metara diže ga 30-ak stubova koji izviru i račvaju se u "V" formaciji iz 10 baza. Jednom kada krov bude u funkciji, osiguravat će zaštitu građanima od atmosferskih utjecaja kao što je to slučaj na većini svjetskih aerodroma.

Nova dio terminala će za razliku od stare zgrade koja ima dva nivoa imati četiri etaže, odnosno dva sprata s prizemljem i suterenom, a ukupna površina iznosit će oko 10.000 kvadrata

Putnici će time dobiti dodatnih 12 šaltera za registraciju, povećava se broj izlaza, prostor glavnog hola, preuzimanje prtljaga, KDZ kontrole, DFS-a, komercijalna zona i prostorije te VIP salon.

Sa novom zgradom, ukupna površina aerodromskog terminala iznosit će oko 19.000 kvadrata, a sama zgrada sada je dugačka oko 120 metara, a gabariti dubine prate gabarite stare zgrade od 70 metara do piste.

Kada smo kod nje, podsjetimo da je u junu Međunarodni aerodrom Sarajevo objavio poziv za izvođača radova na sanaciji kolovoznog zastora.

U okviru radova će se na tri lokacije na pisti, na kojima je planirana zamjena asfaltnog sloja, postaviti novi asfaltni sloj na istu kotu nivelete okolnog završnog, postojećeg asfaltnog sloja, u podužnom i poprečnom smislu,. Procijenjena ukupna vrijednost ugovora bez PDV-a je 500.000 KM.

Radovi na sarajevskom aerodromu počeli su 2018. godine, a rok za završetak je oktobar 2020. Projekt proširenja Terminala B košta oko 31 milion konvertibilnih maraka.

A kako stoji statistika Međunarodnog aerodroma Sarajevo za vrijeme pandemije poredeći je sa istim periodom prošle godine? Statistika je neumoljiva i govori da je od marta do maja promet putnika na sarajevskom aerodromu pao za više od 87 posto.

Naime, u martu 2020. godine, na početku pandemije, MAS je ugostio 28.249 putnika, a u martu 2019. godine taj boj je iznosio 67.893. U aprilu ove godine broj puntika je drastično pao na 929 dok je prošle godine taj broj iznosio 89.843. U maju situacija je bila još gora sa 367, dok je u isto vrijeme 2019. broj putnika bio 74.178.

Ne treba biti ekonomski stručnjak kako bi se zaključilo da najveći aerodrom u zemlji ove godine neće premašiti magičnu cifru od milion putnika. Ipak, u znaku obnovljenih linija i nade u otvaranje granica, novo ruho terminala može označiti početak vraćanja u normalu koja prema nekim procjenama neće doći prije 2022. godine.

Kako bi u novom rađanju pomogla aerodromu, i Vlada Federacije BiH nedavno je odobrila 700.000 konvertibilnih maraka u cilju pomoći njegovom funkcionisanju.