Dio autoputa
569

Probijena lijeva cijev tunela Ivan, uskoro brže od Sarajeva prema Hercegovini

B. T.
Tunel Ivan (Foto: Autoceste FBiH)
Tunel Ivan (Foto: Autoceste FBiH)
Na dionici Tarčin - Ivan kroz planinski prevoj Ivan-sedlo je probijena lijeva cijev tunela Ivan dužine 1.761,50 metara. Radovi na probijanju tunela započeti su u januaru prošle godine.

"Ovo je dvocijevni tunel, gdje svaka cijev služi za jedan smjer saobraćaja. Unutar tunela predviđeno je pet poprečnih veza za pješake i jedna konekcija za interventna vozila u slučaju nezgoda. Tunel Ivan je pozicioniran ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17 i radovi su se izvodili u izazovnoj i složenoj geološkoj strukturi, litološki sastav je bio heterogen, tako da je bilo nepredviđenih okolnosti koje su prevaziđene. Ovaj tunel rađen je prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM)", saopćeno je iz Autocesta FBiH.

Proboj tunela Ivan izvršila je kompanija Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo, a ukupno je u lijevoj tunelskoj cijevi iskopano 170.000 kubnih metara materijala.

Tunela Ivan (Foto: Facebook)
Tunela Ivan (Foto: Facebook)

Krajem augusta se očekuje i proboj desne tunelske cijevi. Poddionica Tarčin - Ivan, ukupne dužine 6,9 kilometara, bit će u prometu početkom ljeta 2022. godine.

Poddionica je podijeljena na LOT 1, koji uključuje dio od Tarčina do ulaza u tunel Ivan, dok je LOT 2 sam tunel Ivan.

Vrijednost ugovora za izgradnju tunela Ivan je 57.628.570,37 eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana putem Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 50 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 11,4 miliona eura, osiguranih u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

S druge strane, vrijednost ugovora za izgradnju poddionice Tarčin – ulaz u tunel Ivan je 77.903.313,84 eura i finansira se sredstvima osiguranim kod Evropske investicijske banke (EIB) i bespovratnim EU sredstvima koja je odobrio WBIF, od 11,7 miliona eura.