Putnički vozovi četiri godine zaobilaze Tuzlu, grada soli nema ni u novom redu vožnje
"Vozovi Željeznica RS od 14. decembra 2019. godine ne saobraćaju iz Doboja do Tuzle, već samo do Petrova. Željeznice FBiH, koje su još 2012. godine ugasile svoj putnički saobraćaj u Tuzlanskom kantonu, u saradnji sa Vladom Kantona Sarajevo uspostavile su funkcionalan putnički saobraćaj na relaciji Sarajevo-Visoko-Sarajevo i Sarajevo-Pazarić-Sarajevo. Uz podršku Vlade FBiH i u vlastitoj režiji Sarajevo povezuju s Maglajem, Zenicom i Čapljinom, a ljeti voze i do Ploča", ističu iz neformalne grupe građana Prijatelji željeznice.
Tuzlanski kanton pune četiri godine nema putničkog željezničkog saobraćaja, nema elektrificirane pruge, sve manje ima ispravnih lokomotiva, njihova starost prelazi od 50 do 60 godina, a pruga na području grada Tuzla zarasta u korov. Iz neformalne grupe građana smatraju da neko treba preuzeti odgovornost.
"Zbog višegodišnjeg zanemarivanja Tuzlanskog kantona, koji još uvijek kroz teretni željeznički saobraćaj najviše prihoduje Željeznicama FBiH, Prijatelji željeznice pozivaju nadležne na konkretne poteze", ističu iz neformalne grupe građana.
A kada je riječ o konkretnim potezima, iz Prijatelja željeznice navode da Željeznice FBiH iz vlastitih sredstava osiguraju pokretanje jednog para putničkih vozova na Tuzlanskom kantonu, na relaciji Tuzla-Živinice-Tuzla.
Nadležne vlade pozivaju na sufinansiranje po jednog para vozova, na relaciji Tuzla-Lukavac-Dobošnica-Tuzla (Vlada TK) te Tuzla-Doboj-Tuzla i Tuzla-Brčko-Tuzla (Vlada FBiH i Vlada Brčko distrikta). Na sve to, Vijeće ministara BiH pozivaju na aktivnosti uvezivanja Tuzle sa Vinkovcima i Beogradom.
"Sve zajedno, da iz ladica odmah izvade projekte elektrifikacije pruga u Tuzlanskom kantonu i da osim sastanaka i slikanja povuku konkretne poteze", naglasili su iz Prijatelja željeznice.
Prvi voz u Tuzlu je stigao 26. aprila 1886. godine, a putovanje ovakvom vrstom prijevoznog sredstva je udobnije, sigurnije, jeftinije, brže, ali i ekološki prihvatljivije.