Sarajevo bi uskoro trebalo dobiti novo preduzeće za tramvajski i trolejbuski saobraćaj
Novofomirano preduzeće će pružati usluge tramvajskog i trolejbuskog prijevoza, dok bi preduzeće GRAS trebalo nastaviti pružati usluge preostalih oblika javnog prijevoza. Ovakva odluka je bila očekivana s obzirom na to da GRAS zbog dugova od nekoliko stotina miliona KM ne bi mogao upravljati novom infrastrukturom. To se odnosi na novu tramvajsku prugu, nove tramvaje, nove trolejbuse i novi sistem naplate karata. Riječ je o investiciji od nekoliko desetina miliona KM.
U dijelu vladine odluke o razlozima formiranja novog preduzeća tvrdi se da će time biti:
- Bolje usluge javnog prijevoza;
-
Učinkovitiji rad u odnosu na postojeći sistem koji postoji u GRAS-u;
-
Potpuno finansijski održiv rad novog preduzeća;
-
Bolji finansijski položaj u domenu likvidnosti i solventnosti;
-
Brže zanavljanje amortiziranih stalnih sredstava;
-
Brže povećanje broja novih stalnih sredstava, prije svega prijevoznih;
-
Smanjenje ukupnih problema;
- Postojanje bolje perspektive u javnom prijevozu.
Osim profesora Kešetović, autor spomenutog elaborata je i Armin Avdić. Elaborat je izrađen ispred sarajevskog Ekonomskog instituta. Odluka o formiranju Javnog preduzeća Sarajevo je dostupna na ovom linku. U međuvremenu je nastavljena isporuka novih trolejbusa - sinoć, 11. marta su u Sarajevo transportovana još tri vozila, a ostatak ili njih 35 bi trebali biti transportovani do septembra ove godine. Isporuka tramvaja bi trebala početi sljedeće godine.