Privreda
75

Sarajevo veliko gradilište: Bh. građevinci još nisu u punom pogonu

Piše: N. J.
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Glavni grad BiH je u posljednje vrijeme veliko gradilište. Uz rekonstrukciju južne longitudinale i Stupske petlje, u gradu niču objekti poput Sarajevo City Centera, zgrade Dvor, Moja Malta, gradi se i na Dobrinji, počela je obnova hotela Zagreb...

Uz to, bh. građevinari su najvećim dijelom angažirani na izgradnji Koridora 5C, okupljeni u bh. konzorcij. Sve to je dalo novi zamah građevinskom sektoru u BiH, koji je posljednjih godina bio u krizi.

Jedan od lidera bh. konzorcija koji je angažovan na izgradnji autoputa je i Euroasfalt, čiji je izvršni direktor Enver Ajanović za Klix.ba izjavio kako je na ovome poslu angažirano 2.000 bh. građevinskih radnika.

"Uz taj angažman aktivirali smo još nekoliko hiljada ljudi u drugim privrednim granama. Angažman naših firmi na izgradnji Koridora 5C uveliko je oporavio naš građevinski sektor, a sigurno je da će na taj način bh. firme steći neophodne reference kako bi ubuduće mogle raditi i van zemlje", smatra Ajanović.

Sve više arapskih investitora

On dodaje kako su osim projekta Koridor 5C vrlo važni i novi objekti koji se grade u glavnom gradu BiH. Time su uposlene firme u niskogradnji i visokogradnji.

"Mi imamo izvanredne resurse i normalno je da smo interesantni stranim investitorima, a sve je više i domaćih koji ulažu novac u izgradnju. Mi kao zemlja itekako imamo šta ponuditi, a sve je više arapskih investitora koji ovdje imaju i klimu i prirodne resurse kakve nemaju u svojim zemljama. Sve to, naravno, ide u prilog građevinskom sektoru", zaključuje naš sagovornik.

Predsjednica Sindikata građevinarstva i industrije građevinskog materijala Bosne i Hercegovine Naida Sarajlija-Alihodžić za Klix.ba je istakla kako jeste primjetno da se gradi u Sarajevu, da se obnavljaju ceste i gradi Koridor 5C, ali da je ironija u tome što se neke naše firme, poput Hidrogradnje i Sarajevoputeva, i dalje grčevito bore za egzistenciju.

"Hidrogradnja i Sarajevoputevi kao firme koje su u većinskom vlasništvu države svakog mjeseca vode bitku da isplate plaće radnicima, te su u stalnoj borbi za dobijanjem novih poslova. Sarajevoputevi su ovih dana izgubili na tenderu za održavanje cesta u Sarajevu, što je dodatno otežalo njihovu poziciju", kazala je naša sagovornica.

Poslovi se ne dobijaju glatko

Ona je također izrazila žaljenje što neke jače firme iz naše zemlje nisu članice Sindikata, jer smatra da je to vrlo važno kako bi se štitila prava radnika.

"Činjenica je da se uprkos značajnijoj izgradnji u Sarajevu u posljednje vrijeme ipak poslovi ne dobijaju glatko, jer je konkurencija zaista velika. Odnosno, postojeći projekti nisu zatvorili krug kada je riječ o bh. građevinskoj operativi, jer, kao što sam već rekla, postoje firme koje su u stalnoj neizvjesnosti hoće li biti posla i plaća narednog mjeseca", zaključila je.

Ipak, dodala je kako su aktuelni projekti u glavnom gradu BiH u svakom slučaju pozitivni signal, ne samo za građevinski sektor, već i za prateće djelatnosti.