Švedska napravila presedan: Odbila je finansijski spasiti kompaniju koja je "evropska nada"
Premijer ove države Ulf Kristersson je početkom ove sedmice izjavio da se Švedska želi pozicionirati kao vodeća zemlja u energetskoj tranziciji, i to s novim kompanijama kao što su spomenuti Northvolt i H2 Green Stell, a koje su dobavljači kompanija kao što su Volvo i Atlas Copco.
"No, nema govora o tome da švedska država uđe i postane dioničar. Lopta je trenutno u dvorištu Northvolta", poručio je Kristersson.
Northvolt je velika evropska nada u konkurenciji kineskog CATL-a i BYD-a, japanskog Panasonica i američke Tesle. Kako je objavio poslovni list Financial Times, ovoj kompaniji je očajnički potreban svjež kapital, fokusirajući se na svoju gigantsku tvornicu u gradu Skelleftea.
Uprava je primorana ukinuti radna mjesta, zatvoriti dio tvornice u Skellefteau i razmotriti kašnjenja u izgradnji još tri tvornice - u Švedskoj, Njemačkoj i Kanadi. Borba za svjež kapital se događa usljed zabrinutosti za prodaju električnih vozila.
BMW je ranije ove godine otkazao ugovor s Northvoltom, čiji su najveći dioničari Volkswagen i Volvo, a riječ je o ugovoru vrijednom dvije milijarde eura. Ugovor je otkazan zbog kašnjenja u isporukama.
Northvoltova uprava tvrdi da je kompanija imala relativno malu podršku Vlade Švedske i da je imala velikodušnu podršku Njemačke i Kanade, što se prvenstveno ogledalo u garancijama za kredite. Prema riječima jednog od članova uprave, nije da zavise od ogromnih subvencija iz Švedske.