Trumpova prijetnja carinama izazvala strah u autoindustriji: "To je požar s dva alarma"
Direktor konsultantske kuće Anderson Economic Group, Patrick Anderson, izjavio je kako trenutno ne postoji nijedna fabrika za sklapanje automobila u Michiganu, Ohaju, Illinoisu ili Texasu, a na koju odmah ne bi utjecale carine od 25 posto.
"Najave tarifa su požar s dva alarma za automobilsku industriju", naveo je.
Lista popularnih vozila koja se proizvode u Meksiku ili Kanadi je duga. Uključuje Ram pickupe koje je napravio Stellantis u Saltillu u Meksiku i Chrysler monovolumen proizveden u Windsoru, Ontario.
General Motors proizvodi Chevrolet Silverado pickupove i električne verzije Equinox i Blazer SUV-ova u Meksiku, gdje Ford Motor također proizvodi svoj Maverick pickup.
Sva ta vozila i mnoga druga znatno bi poskupjeli ako Trump, koji je osvojio Michigan obećanjima da će sačuvati radna mjesta u autoindustriji, ispunio svoje obećanje.
Te veće cijene automobila imale bi značajan utjecaj na ukupnu inflaciju. A veće cijene automobila vjerovatno bi dovele do manje prodaje i otpuštanja u tvornicama automobila.
"Gotovo svi proizvođači automobila bore se sa smanjenom potražnjom potrošača, sve većom preferencijom za hibride i električne automobile i pojavom kineskih proizvođača automobila poput BYD-a koji se guraju na tržišta na kojima su nekada dominirale japanske, američke i evropske kompanije", piše New York Times.
Autoindustrija SE, i pored Trumpovih najava, već nalazi u velikim problemima.
"Nissan, koji proizvodi nekoliko vozila u Aguascalientesu u Meksiku, kao i u Mississippiju i Tennesseeju, saopćio je ovog mjeseca da će otpustiti 9.000 zaposlenih širom svijeta zbog pada prodaje. Volkswagen, koji ima fabrike u Meksiku i Tennesseeju, razmatra zatvaranje fabrika u Evropi po prvi put u svojoj historiji. Prodaja u Stellantisu, koji posjeduje Jeep, Peugeot, Fiat i druge marke, pala je za 27 posto u trećem kvartalu u odnosu na godinu ranije. Čak i luksuzni brendovi poput BMW-a i Mercedes-Benza, koji proizvode automobile u Meksiku i Sjedinjenim Državama, zarađuju manje nego inače", stoji u analizi.
Profesor na Univerzitetu Michigan Eric Gordon govorio je o tome kako bi Trumpove carine mogle utjecati na autoindustriju.
"One bi imale sličan efekat kao da New York nameće porez na hranu i gorivo koje u grad dolazi iz New Jerseyja", objašnjava.
Koliko su Trumpove najave utjecale na autoindustriju dokaz je i stanje na berzama zaključno s utorkom.
Dionice General Motorsa na Wall Streetu pale su za devet posto, Stellantisa za šest, dok su dionice Forda pale za tri posto.
Ipak, analitičari također smatraju kako bi prijetnje carinama mogle biti samo Trumpov alat za pregovaranje te da nikada neće biti nametnute.
"Mogao bi natjerati ljude da razmišljaju o ustupcima prije nego što se carine uopće nađu na stolu kao tema pregovora. On tjera Kanađane i Meksikance da pregovaraju sami sa sobom", mišljenja su.