Dva su moguća scenarija
16

Tuzlaci plaćaju najskuplju kartu za prijevoz, a nedjeljom ga nemaju uopšte: Moguće vraćanje pod gradsku upravu

Piše: I. Sa.
Brojni problemi u Tuzlanskom kantonu zbog javnog prijevoza (Screenshot)
Brojni problemi u Tuzlanskom kantonu zbog javnog prijevoza (Screenshot)
Tuzla ima možda i najskuplju kartu u regionu za korištenje gradskog prijevoza koji je u privatnom vlasništvu, ali tome bi uskoro mogao doći kraj jer sve ide u smjeru vraćanja ovog preduzeća u gradsko vlasništvo.
Miralem Mulać, pomoćnik gradonačelnika Tuzle za komunalne poslove, izgradnju i poslove mjesnih zajednica je pojasnio kako se 2014. godine desila privatizacija ovog preduzeća te od tada Gradska uprava nije imala ingerencije.

"Mi smo imali određena poskupljenja karata i revolte građana te je 2023. godine donesena odluka odluku na Gradskom vijeću da se formira javno gradsko preduzeće koje će prevoziti putnike i da mi, kao nadležna služba, izradimo studiju javnog gradskog prijevoza. Nakon tenderskih procedura, mi smo na osnovu urađenog projektnog zadatka krajem prošle godine dobili studiju i trebali bi je u martu prezentirati", rekao je Mulać.

Napomenuo je kako se očekuju zaključci i smjernice Gradskog vijeća Tuzla da bi dalje nastavili s ovim aktivnostima.

Prema njegovim riječima, privatizacija preduzeća je lagan posao, ali je teško formirati javno preduzeće gdje se mora krenuti od nule.

"U studiji smo dobili dva modela: prvi je da formiramo javno preduzeće na cijelom području Tuzle, a drugi scenarij nam je više prihvatljiv. To je da formiramo javno preduzeće i da postoje i drugi subjekti koji bi mogli vršiti prijevoz. Mislimo na privatne firme koje bi sklopile ugovor sa gradom, ali bi red vožnje i tarifni sistem bili pod kontrolom grada. Mi znamo probleme poput najskuplje karte u regiji. U studiji imamo tačne podatke: karta je iznosila na području Tuzle 2,58 KM, pa ide Ljubljana 2,38 i na kraju Beograd 0,85 KM", pojasnio je on.

Kako neki gradovi i subvencioniraju cijenu karte, u Tuzli to nije moguće zakonski uraditi.

Komentarisao je i nedavnu odluku GIPS-a Tuzla da nedjeljom neće prevoziti putnike zbog ekonomske neisplativosti.

Mulać navodi kako su čelnicima Gradske uprave "ruke vezane" te da samo mogu obaviti razgovor kako bi se, ipak, vratio nedjelji red vožnje.

"Možemo samo razgovarati, ne finansijski intervenisati da bi pomogli i to je još jedno opravdanje da istrajemo u ovom pravcu", napominje on te dodaje:

"Moramo ići u tom smjeru da javni prijevoz vratimo Gradskoj upravi, odnosno Gradu Tuzli pod upravljanje".