Zašto se letovi sa maglovitog sarajevskog ne preusmjeravaju na sunčani mostarski aerodrom?
Osim gubitka vremena i novca, putnici koji su trebali sletjeti na Međunarodni aerodrom Sarajevo, moraju prolaziti i kroz mukotrpne vožnje autobusom, najčešće u kasnim noćnim satima.
Mnogi se pitaju zašto se njihovi avioni jednostavno ne spuste na mostarski aerodrom, koji uglavnom zjapi prazan. Kao i u svemu, većina korisnika usluga prvo okrivi nesposobnu vlast, ili upravljačke strukture aerodroma i aviosaobraćaja, što je na osnovu prethodnih iskustava donekle i razumljivo.
Međutim, odgovor je sasvim jednostavan: aviokompanijama se jednostavno ne isplati spuštati u Mostaru.
"Promjena destinacije slijetanja aviona je dosta težak proces, posebno kada su u pitanju velike kompanije. Njima je jednostavno otkazati let. Treba razumjeti da su Sarajevo, a pogotovo Mostar, zanemarive stanice za mnoge aviokompanije, tako da im jednostavno nije isplativo sprovesti potrebne procedure za preusmjeravanje letova", rekao je za Klix.ba Omer Kulić, stručnjak za aviosaobraćaj i dugogodišnji pilot.
Kako nam je objasnio, aerodromi u regionu su mnogo prometniji od onih u BiH.
Velike kompanije, kao što Turkish Airlines ili Lufthansa, u tim mjestima već su odavno izgradile i razvile potrebne kapacitete kako bi se zbrinuli putnici u slučaju prinudnih ili otkazanih letova.
"Aerodrom u Mostaru ima savršene uslove za prijem velikih letjelica kao što su Boeing 737 ili Airbus A320, ali kompanijama se jednostavno ne isplati spuštati se na taj aerodrom iz ranije navedenih razloga", rekao je Kulić.
I sa Međunarodne zračne luke Mostar su nam potvrdili kako posjeduju sve potrebne uslove za slijetanje aviona.
"Operativno i sigurnosno smo spremni za prijem letova. Nedavno su dva leta Predsjedništva BiH preusmjerena sa sarajevskog na mostarski aerodrom", rekao nam je rukovodilac voditelja Sektora saobraćaja i sigurnosti JP Međunarodne zračne luke Mostar Marko Đuzel.
Prema njegovim riječima, velika je i besmislica teorija o rivalstvu između sarajevskog i mostarskog aerodroma.
"To da kolege iz Sarajeva pokušavaju sprečavati spuštanje aviona na naš aerodrom nije tačno. Mi imamo dobru saradnju. Sve što je potrebno jeste ugovor o alternaciji s kompanijom koja procijeni da je preusmjeravanje na naš aerodrom najbolje rješenje. Trenutno radimo na finaliziranju ugovora sa kompanijom Fly Dubai, tako da će letovi te kompanije biti, ukoliko je potrebno, preusmjeravani na Mostar", rekao je Đuzel u razgovoru za Klix.ba.
Zaključak je da su najveći krivci zapravo magla i smog u Sarajevu. Kako nam je objasnio Omer Kulić, ovakvo stanje nije viđeno u posljednjih od deset do 15 godina, te da se radi o elementarnoj nepogodi.
Drugim riječima, na državi je sada da pokuša riješiti taj problem.
Naime, cijena koju plaća aviokompanija za spuštanje letjelice na aerodrom kreće se između 1.000 i 2.000 eura, a na to se dodaje još blizu 20 eura aerodromske takse po putniku.
Ukoliko se uzme u obzir da je zbog nepovoljnih vremenskih prilika u proteklom mjesecu otkazano 28 posto svih aviooperacija na sarajevskom aerodromu, lako je izračunati koliko je novca država izgubila u proteklom periodu.