Boeing i Airbus odbacuju aluminij, za avione sljedeće generacije koristit će se termoplast

Obje kompanije su postavile ambiciozne proizvodne ciljeve, koji će transformisati avijaciju, a fokus je na novim materijalima i naprednim proizvodnim procesima koji bi mogli redefinisati način na koji se proizvode avioni.
Trenutno, popularni modeli poput Airbusa A320 i Boeinga 737 dominiraju na tržištu, što potvrđuju njihove knjige narudžbi, međutim, pomenute kompanije marljivo rade iza scene kako bi stvorile temelje za njihove buduće nasljednike.
Ovi uskotrupni avioni sljedeće generacije neće uskoro stići na tržište, a izazovi u lancu dobavljača i potreba za naprednim razvojem motora znače da ćemo na njih čekati još nekoliko godina. Uprkos tome, značajna revolucija proizvodnje je u toku.
Na nedavnoj konferenciji u Parizu fokusiranoj na kompozite, Airbus i Boeing su otkrili svoje izvanredne ambicije za proizvodnju. Ove kompanije unapređuju svoje lance dobavljača kako bi povećale proizvodnju na 80 aviona mjesečno, što je dvostruko više u odnosu na Boeingov trenutni kapacitet, a istovremeno i više od Airbusovog ranije odgođenog cilja koji predstavlja isporuku 75 aviona mjesečno.
Neki insajderi iz industrije sugerišu da postoje još ambiciozniji ciljevi, a diskusije nagovještavaju potrebnu za isporukom do 100 aviona mjesečno. Ovaj tempo znači proizvodnju novog aviona s 200 sjedišta na svakih nekoliko sati.
Povećanje proizvodnje korijene ima u napretku nauke o materijalima. Desetljećima je aluminij bio primarni materijal u proizvodnji aviona s jednim prolazom, međutim, oba proizvođača sada gledaju ka kompozitima koji se široko koriste u većim avionima poput Boeinga 787 i Airbusa A350. Ovi materijali nude značajne prednosti, uključujući veliku uštedu težine i poboljšane aerodinamičke profile, što može rezultirati manjom potrošnjom goriva i time manjim emisijama.
Ipak, tradicionalni proces proizvodnje kompozita, posebno dugo tretiranje u autoklavu, predstavlja značajnu prepreku za proizvodnju velikih količina.
"Cilj je preporučiti najbolji pristup za prelazak na sljedeći program aviona. Među obećavajućim materijalima je termoplast", rekao je Randy Wilkerson, predstavnik Boeinga u istraživanju koje predvodi američka svemirska agencija NASA.
Za razliku od tradicionalnih termoreaktivnih kompozita, termoplast se može ponovo zagrijati i preoblikovati.
Lukas Raps iz Njemačkog zrakoplovnog/svemirskog centra je istakao ovu fleksibilnost i kazao da sposobnost topljenja i preoblikovanja termoplasta omogućava stvaranje bešavnih aerodinamičkih struktura.
Međutim, ovakve promjene tek trebaju proći rigorozne procese certifikacije.
Osim termoplasta, Boeing i Airbus istražuju različite metode proizvodnje, koje uključuju kompozitne sisteme koji se brže stvrdnjavaju te tehnike infuzije smole, koje bi mogle eliminisati potrebu za obradom u autoklavu.
Stručnjaci iz industrije sugeriraju da će budući avioni vjerovatno koristiti kombinaciju ovih tehnologija umjesto da se oslanjaju na samo jednu.