Važno čvorište
19

Znate li odakle roba sa Temua stiže u regiju? Važnu ulogu u svemu ima aerodrom u Mađarskoj

Piše: V. K.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Naručivanje proizvoda sa kineske platforme Temu postalo je naročito popularno na području Evrope, a jedan od aerodroma postao je glavni centar za dalju distribuciju paketa.
Platforma Temu od septembra je postala dostupna i građanima Bosne i Hercegovine, a gotovo svakodnevno se putem brze pošte mogu zabilježiti brojne pošiljke sadržaja koji je naručen upravo sa Temua.

S obzirom na to da proizvodi najčešće dolaze upravo iz Kine, platformi je u Evropi bila potrebna država koja bi mogla predstavljati centar za dalju distribuciju robe prema svim dijelovima kontinenta.

Uzevši u obzir dobre odnose između vlada te značajni prodor Kine na tržište Mađarske, upravo je ova zemlja preuzela ulogu distributivnog centra za Evropu. Prema pisanju mađarskih medija, Međunarodni aerodrom Ferencz Liszt u Budimpešti postao je jedno od najprometnijih evropskih čvorišta za isporuku i carinjenje robe za pakete koji su namijenjeni području centralne i istočne Evrope.

Paketi uglavnom dolaze iz Kine, tačnije putem platformi AliExpress i Temu.

"Samo mali dio robe koja pristiže na ovaj aerodrom namijenjen je Mađarima. Više od 95 posto robe nakon carinjenja prosljeđuje se u Austriju, Slovačku i cijelu regiju Zapadnog Balkana", naveli su sa aerodroma.

Prema podacima Kam Jandua, bivšeg generalnog direktora Budimpeštanskog aerodroma, u 2023. godini na teretnom terminalu Ferihegy obrađeno je više od 200.000 tona avio tereta, što je povećanje od približno 50 posto u odnosu na 2019. godinu.

U prošlosti, regiju centralne i istočne Evrope prvenstveno su opsluživali zapadnoevropski centri za distribuciju tereta kao što su Pariz, Amsterdam i Frankfurt.

Ipak, vremenom se to promijenilo u korist Budimpešte.

"Geografski položaj Budimpešte – odnosno da je bliža Aziji od gore navedenih aerodroma – predstavlja veoma jaku osnovu, dobar adut za razvoj uloge distributivnog centra. Zbog relativne blizine Mađarske, roba se ne mora prevoziti vazdušnim putem iz Azije do zapadnoevropskog aerodroma još dva sata, a zatim transportovati drumom 16-24 sata, već se može distribuirati direktno odavde u Budimpešti", pojasnili su.