biznis
6

Prodaje se Yahoo: Da li će nekada najpopularniji pretraživač nestati?

Klix.ba
Sljedeća sedmica bit će ključna za prodaju kompanije Yahoo. Ponude se otvaraju u ponedjeljak, a među ponuđačima su i imena velikih kompanija poput Googlea, Alibabe, Daily Maila, Wall Street Journala, Softbanka itd.

Neki mediji objavili su da je u igri čak 40 kompanija. Telekomunikacijski gigant Verizon Communications iz SAD-a izrazio je interes za Yahoo dva mjeseca prije nego su direktori Marissa Mayer i Maynard Webb zvanično objavili da će kompanija primiti ponude za Yahoo Mail, Yahoo Sports, Yahoo Finance i Tumblr.

Za Yahoo će se takmičiti i britanska nacionalna novina Daily Mail i General Trust. U borbu će se možda uključiti i Microsoft čiji je pretraživač Bing počeo donositi profit, a cilj im je da tako i ostane, te budu konkurenti Googleu. Microsoft je inače partner Yahooa.

Osnovna internet djelatnost Yahooa mogla bi dostići vrijednost između pet i osam milijardi dolara. Udio Yahooa u Alibabi vrijedi oko 30 milijardi dolara, a Yahoo Japan oko devet milijardi dolara.

Ukoliko se kojim čudom Google domogne Yahooa, postat će neprikosnoveni lider.

Dionice Yahooa pale su na berzama u petak za 1,78 posto, što je začudilo mnoge jer je njihova cijena rasla otkako je kompanija objavila informaciju da razmatraju opciju prodaje.

Yahoo je osnovan 1994. godine. Uprkos tome što su stranice Yahooa treće po pretraživanjima, investitori jednostavno nisu zadovoljni njegovim uspjehom. Šest direktora prošlo je kroz ovu kompaniju za manje od decenije. Posljednja direktorica Marissa Mayer je talentovana kompjuterska naučnica koja je bila jedna od prvih uposlenika Googlea i imala je značajnu ulogu u njegovom razvoju. Nakon četiri godine nije mogla riješiti problem.

Kada su osnovani, biznis preko interneta nije bio toliko veliki, te je Yahoo bio popularan i svi su polagali nade u njega. Ali kada su se pojavili Facebook i Google sa sofisticiranim algoritmima, Yahoo je počeo padati. Dok Google i Facebook imaju 40 posto tržišta za online oglašavanje, Yahoo ima samo 1,5 posto od ukupnog kolača.

U ponedjeljak će se znati da li će nekada slavni pretraživač biti historija ili će doživjeti novi procvat.