Uber je mobilna aplikacija kojom možete naručiti prijevoz. Na osnovu te narudžbe neko će vas prevesti i vi ćete mu platiti naknadu putem te iste aplikacije. Uber nudi i uslugu Uber Taxi. To je usluga gdje putem aplikacije naručujete i plaćate vožnju taksi prijevozniku koji ima ugovor s Uberom.
Članovi Sarajevotaxija su odlučnog stava da ne dozvole dolazak Ubera u Sarajevo, ali i Bosnu i Hercegovinu. Enver Suljagić, predsjednik Udruženja Sarajevotaxi nam je rekao da konstantno prate situaciju vezanu za poslovanje Ubera u zemljama Evrope.
"Neke zemlje su zabranile Uber jer se na taj način pruža nelegalan taksi prijevoz. Reagovat ćemo kod institucija vlasti da Vijeće ministara na nivou države donese odluku o zabrani početka rada Ubera, kao što su to uradile mnoge evropske zemlje", rekao je Suljagić za Klix.ba.
Smatra da je način rada Ubera izmakao kontroli jer bi svako mogao biti vozač, ali i korisnik usluga.
"Mi ćemo, kao poreski obveznici i legalni prijevoznici, pokušati ukazati na problem, a vlasti trebaju reagovati kako bi zaštitile poreske obveznike kako je to uradila Njemačka ili Belgija. U Francuskoj su bili protesti zbog dolaska Ubera. U Hrvatskoj su prije godinu dana najavili dolazak na tržište, a hrvatske vlasti su već reagovale i donijet će zabranu za Uber", rekao nam je predsjednik Udruženja Sarajevotaxi.
Veća udruženja taksi prijevoznika u regionu su najavila da će uskoro održati sastanak na regionalnom nivou povodom najave dolaska Ubera. Suljagić nam je kazao da imaju kontakte sa partnerima u regionu kako bi se sastali u cilju pronalaženja načina i formiranja zajedničkog stava prema vlastima da bi našli adekvatno rješenje za sprečavanje dolaska Ubera u BiH.
Vozač Sarajevotaksija (ime poznato redakciji) nam je rekao kako smatra da Uber neće uskoro doći u našu zemlju.
"Za to je potrebno mnogo vremena. Starije kolege i ne znaju šta je Uber, ali mislim da bar za 10 godina neće biti dostupno u Sarajevu. Tada ćemo razmišljati o problemima koje bi Uber donio taksistima", rekao nam je vozač Sarajevotaksija.
Koji su zakonski okviri i da li Uber može poslovati prema trenutno važećim zakonima u Kantonu Sarajevo pitali smo ministra saobraćaja KS Muju Fišu, ali do trenutka objavljivanja teksta, nismo dobili odgovore.
Uber mijenja način na koji se svijet kreće. Spajajući vozače i putnike putem aplikacija, čine gradove dostupnijima, otvaraju nove mogućnosti za putnike i nove poslovne prilike za vozače. Od osnivanja 2009. godine, Uber se ubrzano širi i spaja ljude i gradove širom svijeta. Vozila i vozači se prilagođavaju tačno propisanim standardima.
Prema pisanju Washington Posta, prosječna primanja Uberovog vozača koji radi 40 sati sedmično u New Yorku iznose oko 90 hiljada dolara godišnje, a u San Franciscu oko 75 hiljada dolara. S druge strane, prosječna primanja newyorškog taksiste iznose oko 30 hiljada dolara godišnje, što znači da Uberovi vozači zarađuju čak tri puta više.
Podsjećamo, nakon Bukurešta, Beča i Varšave, Uber bi uskoro mogao otvoriti podružnice u Zagrebu, Beogradu i ostatku regije. Ovu vijest je objavila Netokracija koja organizuje OMGcommerce 4. maja u Zagrebu kada će biti izneseno više detalja o Uberu u regiji. Uber posluje u 200 gradova u 55 zemalja širom svijeta.