Ostvaren rast
255

Hamdija Hadžić: Addiko Banka u 2022. želi nadmašiti ostvareno u prethodnoj godini

R. D.
Hamdija Hadžić
Hamdija Hadžić
O poslovanju Addiko Banke za portal Klix.ba govorio je direktor Odjela upravljanja prodajom ove finansijske institucije Hamdija Hadžić.

Godina iza nas bila je izazovna za bankarski sektor, kako je ocjenjuju u Addiko banci?

Ocjenjujemo je uspješnom. Iako je prethodna godina bila izuzetno izazovna za cijeli sektor, pa tako i za Addiko banku, rekao bih da smo uspješno realizovali ciljeve koje smo zacrtali za 2021 godinu. Ti su ciljevi nekako bili "izjednačeni" s ostvarenjima iz 2019. (godina prije covida, koja se po brojnim parametrima uzima kao najuspješnija) i u tome smo uspjeli te smo ponosni na ostvareno.

Konkretno, kakvi su rezultati ostvareni?

Prije svega, zabilježli smo rast našeg portfolija nenamjenskih kredita za 8,5% u godini kada je tržište raslo manje od 4%. Ovaj veći rast u odnosu na tržište je u skladu s našim strateškim opredjeljenjem, a to su upravo brzi nenamjenski gotovinski krediti stanovništvu, u čemu je Addiko zaista specijalist.

Značajan iskorak smo tokom prošle godine napravili i u poslovanju sa stanovništvom, na području digitalizacije procesa, što nam je također jedno od ključnih strateških opredjeljenja. Rezultat tih aktivnosti je "web kredit", koji je dosta ispred drugih rješenja na tržištu i zahvaljujući kojem klijenti mogu dobiti preliminarno odobrenje za kredit za svega nekoliko minuta od podnošenja zahtjeva. Za razliku od drugih rješenja koja se nude na tržištu, naš "web kredit" analizu klijenta i proces odobrenja u potpunosti realizuje u online okruženju i to za nekoliko minuta, u svega tri klika. Zbog zakonske regulative proces nije do kraja online, iako smo tehnološki spremni i na tu opciju, već klijenti moraju doći u poslovnicu radi dodatne provjere identiteta i potpisivanja dokumentacije. Paralelno s ovim, u okviru Addiko Mobile aplikacije, tj. aplikacije mobilnog bankarstva, razvili smo slično rješenje – mKredit, koji klijentima omogućava realizaciju kredita kroz ovu aplikaciju.

Naša pozitivna iskustva iz poslovanja sa stanovništvom, prije svega jednostavnost i brzinu, nastojimo prenijeti u segment pravnih osoba. Za početak smo krenuli od kompanija s kojima već sarađujemo, kod kojih smo se fokusirali na brzinu te radimo na automatizaciji odobrenja uz što manje dokumentacije. Vjerujemo da u ovom području možemo napraviti znatna poboljšanja te ćemo se ovim klijentima, mislim prije svega na klijente s godišnjim prihodom do 1,5 miliona eura, značajnije posvetiti u narednom periodu. Ovim kompanijama su, imajući u vidu njihovu fleksibilnost, brzina i jednostavnost korištenja proizvoda veoma bitni, a mi im zaista to možemo ponuditi u svakodnevnom poslovanju.

Našim klijentima pružamo zaista brzu i efikasnu podršku za sve njihove potrebe, što nam je i potvrđeno kroz relevantna istraživanja, ali i svakodnevnu komunikaciju koju imamo s klijentima.

Radimo na još puno unapređenja kojima ćemo našim klijentima omogućiti jednostavnije i brže korištenje naših usluga, a kako bismo i na ovaj način potvrdili da smo stabilan i pouzdan partner za sve svoje klijente.

Šta je najviše doprinijelo ostvarenju ciljeva, odnosno uspješnoj godini?

Pa zasigurno puno povoljniji uslovi u odnosu na 2020. godinu, koji su vezani za COVID pandemiju. Iako je pandemija još uvijek tu, mislim da smo se nekako navikli, jer smo bili prinuđeni na to. Na drugom bih mjestu rekao da je to naša vizija, odnosno strateška opredijeljenost. U Addiko banci imamo jasne fokuse, jedinstvenu korporativnu kulturu i sve nam to olakšava posao. Ipak, kao najvažniju stavku bih bez razmišljanja istakao sve kolege, koji su uvijek bili na usluzi našim klijentima, bez obzira na sve teškoće koje je godina sa sobom imala.

Koji su planovi za ovu 2022. godinu i čim bi u Addiku bili zadovoljni?

Prirodno je da sve organizacije u bilo kojoj industriji žele da iz godine u godinu rastu. Tako i mi u Addiku imamo ambiciju da u 2022. nadmašimo poslovne rezultate iz prethodne godine. Pored toga, nastavit ćemo ulagati u naše procese, koje želimo pojednostaviti i učiniti da prema našim postojećim i novim klijentima pružimo zaista izvrsno iskustvo. Želimo biti tamo gdje nas klijenti trebaju i u vrijeme kada im je to potrebno na najjednostavniji mogući način.

Koji su najveći izazovi za Addiko i bh. bankarstvo u ovoj godini?

Rekao bih na prvom mjestu sporiji ekonomski razvoj naše zemlje. Nažalost, to u velikoj mjeri negativno utječe na našu privredu. Općenito na sve industrije, pa tako i bankarski sektor. Posljedično, svjedoci smo da dosta mladih odlučuje napustiti BiH, što je također veliki izazov, jer svi gubimo naš najvažniji resurs, a to su ljudi.

I na trećem mjestu zasigurno moramo napomenuti covid pandemiju. Iako je situacija puno povoljnija nego što je bila ranije, covid je itekako prisutan i svakako utječe na sve nas, posebno kada uzmemo u obzir mali procenat vakcinisanih osoba.

Koliko ova politička nestabilnost odmaže bankama?

Kao što sam rekao u prethodnom pitanju, ova nestabilnost ne odmaže samo bankama, već svim industrijama. Našoj privredi uopšte. Nažalost, trenutno nismo atraktivno tržište za nove investicije. Iskreno se nadam da će se to promijeniti u skorije vrijeme, kako bismo ubrzali ekonomski razvoj, od čega bismo svakako posljedično svi imali koristi.