Jasmin Spahić: Jednostavnijim procesima do boljeg korisničkog iskustva
Jasmin Spahić je tokom svoje karijere napravio značajne iskorake, prvenstveno kada je u pitanju digitalna transformacija, uvođenje inovativnih servisa u sektoru maloprodaje, ali kroz snažnu partnersku povezanost sa privrednim sektorom u Bosni i Hercegovini.
Na dužnost predsjednika Uprave Addiko Bank Sarajevo zvanično je stupio 17. oktobra 2022. godine, a tri mjeseca nakon imenovanja, s nama je podijelio svoje prve utiske.
Odnedavno ste na čelu ste Addiko Bank Sarajevo. Kakvi su vaši prvi dojmovi? Ima li razlike u odnosu na prethodne banke u kojima ste radili?
Iako sam tek par mjeseci u ulozi predsjednika Uprave, mogu reći da se radi o inovativnoj i dinamičnoj sredini. Taj je osjećaj usko vezan za korporativnu kulturu, ali i moje kolegice i kolege sa kojima radim. Vrlo brzo sam se uklopio u ovu kulturu, koja potiče i vrednuje inkluzivnost i raznolikost. Što se tiče ostalih dojmova, želim istaći stabilnu poziciju Addiko Banke koja je napravljena u proteklih nekoliko godina, a koja je okosnica za budući razvoj i uspješnu poslovnu transformaciju, koja je već započeta i finalizira se dok govorimo.
Kakva je trenutno pozicija banke i o kakvoj transformaciji je riječ?
Banka ima izuzetno visoku kapitalnu poziciju te izuzetno visoku poziciju likvidnosti, čiji koeficijenti su među najboljima na tržištu. To nam omogućava mnogo brži rast u oba segmenta, kako u poslovanju sa pravnim licima tako i u stanovništvu. Vrijeme postaje sve dragocjeniji resurs u današnjem svijetu. Mi to prepoznajemo i nastojimo našim klijentima omogućiti da maksimalno iskoriste vrijeme koje im je na raspolaganju. Kako bismo uspjeli u ovom poduhvatu, napravili smo značajna unapređenja naših procesa, te uspostavili sistem koji je sposoban optimizirati proces kod gotovo svake interakcije klijenta sa bankom.
Ulaganje u tehnologije i digitalizacija bankarstva su ključni trendovi. Naravno to mora biti praćeno ulaganjem u naše ljude, kroz sadržajan program razvoja vještina i kompetencija zaposlenika.
Nekada se pričalo o proizvodnoj industrijskoj automatizaciji, tehnološkom napretku i revolucionarnim mašinama koje su podržavale te napore u automatizaciji. Danas možemo govoriti o istoj temi automatizacije u bankarskom poslovanju i finansijskom sektoru u cjelini. Zahvaljujući novim tehnološkim rješenjima fizičkim licima možemo procesuirati, odobriti i isplatiti kredit isti dan kad je zahtjev podnesen, a pravnim licima unutar dva dana. Ako posmatramo ove procese u cjelini, mogu bez imalo ustručavanja reći da imamo najnaprednija, te jednostavna i lagana rješenja i najviše zaokružene procese kada je automatizacija u pitanju. Veoma smo ponosni na tu činjenicu.
Automatizacija povlači i pitanje digitalizacije, ali i korisničkog iskustva. Kakva je tu situacija?
Veliki je administrativni pritisak kako na strani klijenata tako i na strani bankarskog osoblja. Automatizacija, kao najlogičnije rješenje za smanjenje ovog pritiska, je bitan dio ukupnog poslovanja. Bez kontinuiranog pojednostavljenja procesa vrlo teško možete održati konkurentnost.
Okrenuti smo ka inovacijama i digitalizaciji a i sami klijenti su otvoreni za nove usluge. Kada su u pitanju Addiko digitalni servisi, postojeća rješenja koriste vrhunsku tehnologiju koja klijentima pruža brzo i prikladno korisničko iskustvo, a istovremeno minimizira potrebu za fizičkom interakcijom sa poslovnicama banke. Svaki digitalni proizvod ili usluga koji razvijamo kreiran je na bazi scenarija, da je usluga sigurna, laka i ugodna za korištenje. Upravo korisničko iskustvo klijenata je ključni pokretač svih naših koraka, bilo da se radi o unapređenju procesa ili uvođenju novih digitalnih rješenja.
Addiko Bank Sarajevo se proteklih godina fokusirala na specifične tržišne segmente, potrošačko kreditiranje i SME. Da li je to i dalje opredjeljenje banke? Ili ćete nešto mijenjati?
I dalje ostajemo posvećeni našim primarnim segmentima potrošačkog kreditiranja kod stanovništva i podršku SME (MSP) klijentima. Ne krijemo ambiciju da budemo najbolja specijalistička banka u tim područjima. Sve poslovne aktivnosti i unapređenja poslovanja koja preduzimamo su usmjerena i dalje prema tom cilju. Jednostavno, želimo se pozicionirati kao banka prvog izbora u ovim segmentima.
Važna karika u toj specijalizaciji su svakako i ljudi. Vole li vaši zaposlenici raditi u banci? Koliko su zadovoljni svojim poslom? Imate li problema sa fluktuacijom ljudi?
Sve prethodno je nemoguće ostvariti bez kompetentnih i motivisanih ljudi. Iako sam ovdje relativno kratko, vjerujem da su najveća vrijednost ove banke upravo ljudi. Radi se o vrlo otvorenom i srdačnom timu. Istovremeno, to ih ne sprečava da snažno izražavaju svoje mišljenje, otvoreno komuniciraju i argumentuju svoje stavove o različitim pitanjima. Vjerujem da je ova činjenica i razlog što imamo dosta stabilan tim, praćen niskom fluktuacijom u odnosu na tržište. Naša korporativna kultura je najčešći razlog zbog kojeg postojeći ali i novi zaposlenici pokazuju interes za rad u banci na duži vremenski period.