Suzana Tihi-Babić: Addiko je netipična banka za netipične bankare
Mjesto na kojem je ugodno raditi je vrlo često opis koji dobijete od kandidata koji dolaze na razgovor za posao. To je vrlo laskav opis. Čime ste to zaslužili?
Uvijek je lijepo čuti kada nam kandidati na razgovoru za posao kažu da su čuli da su kod nas dobri međuljudski odnosi, da smo ugodno mjesto za rad i da ih je to motivisalo da se prijave. Takvu reputaciju smo zaslužili svakodnevnim radom i posvećenošću da budemo otvoreni i podržavajući jedni prema drugima. Kada bih trebala izdvojiti ključno to su autentična organizacijska kultura i leadership koji promoviraju ispravne vrijednosti. Mi se trudimo se da ih demonstriramo i živimo svaki dan. Naravno da tu uvijek ima posla i da uvijek može bolje, ali znamo da nam je profesionalni i ljudski kompas ispravan.
Na šta posebno posvećujete pažnju kod kreiranja ugodnog ambijenta za rad?
Ljudi kreiraju ugodan ambijent za rad. Ako promovirate u organizaciji određena ponašanja, a ne tolerišete loša, ako komunicirate stalno sa ljudima, dajete i dobijate povratne informacije velike su šanse da ćete imati željeni ambijent. Mislim da je danas važno biti fleksibilan kao poslodavac, imati razumijevanja za privatne potrebe ljudi, zatim organizovati zabavne i timske sadržaje, nikada ne zaboraviti potrebu ljudi da se druže i smiju zajedno, da se osjećaju ugodno na poslu. Mi često organizujemo zabavne i timske aktivnosti, istina, sada nešto rjeđe zbog covid situacije ali to nam je važno i sigurno ćemo nastaviti da budemo kreativni i poduzetni u tom smislu.
Balans privatnog i poslovnog života je vrlo čest izazov sa kojim se susreću zaposlenici u korporacijama. Kakva je situacija u Addiko Bank Sarajevo po tom pitanju?
Spomenula sam već da poslodavci danas moraju biti fleksibilni i imati iskreno razumijevanje za privatne potrebe zaposlenih. Npr. ukoliko zaposlenici koji su mladi roditelji nemaju podršku od rukovodioca tj. organizacije, ukoliko se osjećaju neugodno da kažu da će zakasniti ili izaći ili raditi od kuće sigurno je da njihova motivacija i možda sam ostanak u organizaciji mogu biti upitni. Covid situacija nam je dala jednu sasvim novu dimenziju balansa privatnog i poslovnog. U Addiko banci dio zaposlenika je duži period radio od kuće, sada smo u kombinovanoj varijanti. I tu smo pokušali biti fleksibilni i slušati potrebe ljudi.
Bankarski sektor je u ranijem periodu bio vrlo poželjan poslodavac. Danas je situacija malo drugačija. Kako se borite sa fluktuacijama ljudi, šta činite da zadržite ključne ljude, ali i da privučete nove talente?
Tačno je da je situacija danas drugačija, a razloga ima više, jedan je što generalno bankarstvo nije najpoželjnija industrija jer smo percipirani kao organizacije u kojima se jako puno radi, pritisak na ostvarivanju rezultata je ogroman, dodatno je kompleksna regulativa koju moramo poštovati. Ali ima i dodatnih razloga. Opet se vraćam na Covid situaciju, mnogi su presložili svoje životne prioritete, ohrabrili se na promjenu, izašli iz svojih zona komfora. Poseban problem zbog kojeg sam zabrinuta je odlazak naših ljudi u inostranstvo, tu nema zadržavanja, kada se donesu te velike životne odluke i kada odlaze čitave porodice zbog ove nesređenosti u kojoj živimo, mi najčešće ništa ne možemo uraditi.
Mi u Addiko banci se trudimo da zadržimo zaposlenike na način da njegujemo kulturu koju sam već opisala, da pitamo ljude za mišljenje, da ih uključujemo, da radimo interne promocije, ulažemo u njihov razvoj. Mnoštvo je tu aktivnosti i inicijativa. Sve navedeno komuniciramo pa na taj način privlačimo nove talente. Ali nekada se morate i rastati sa nekim izvrsnim ljudima, jer im treba promjena, jer su dobili izvrsnu priliku, i to je u redu, treba to uraditi lijepo, profesionalno, fer i neka odu od nas kao naši dobri ambasadori, mislim da je to jako važno i da puno više govori o nama kao poslodavcu nego lijepe sličice na društvenim mrežama, koje su, naravno, također važne jer ilustruju ono što radimo.
Sa kojim se još izazovima susrećete kada su u pitanju zaposlenici? Kako izlazite na kraj sa tim izazovima?
Rad sa ljudima podrazumijeva svakodnevne izazove, imamo generacijske, karijerne, karakterne ... Treba pomiriti generaciju Baby boomersa i one koji su tek na početku karijere, imamo stalni izazov kako najispravnije procijeniti ko je najbolji za određeni posao, kako razviti kompetencije, kako da ljudi budu motivisani i angažirani, karakteri su posebno poglavlje.
Mnoštvo je izazova, ali bih htjela da izdvojim jedan koji je univerzalan, zapravo je naš širi društveni problem pa naravno srećemo ga i kog zaposlenih. A to je kako podstaknuti ljude da budu pozitivni, da nadahnjuju umjesto da deprimiraju jedni druge, da ne budu cinični i negativni. U kompanijama su takvi ljudi posebno opasni jer, iz nekog razloga, imaju veću zaraznu moć od ovih pozitivnih.
Po mnogo čemu ste netipična banka. Je li to i razlog što je vaša employer brending strategija koncipirana u tom smislu? Šta je to netipično bankarstvo?
Mi smo stvarno netipična banka, naš employer branding je došao „iznutra“ mi smo samo ispričali priču. Netipični smo zbog toga što kod nas rade netipični bankari. Dok pišem ovaj odgovor čujem glasan smijeh iz naše sale za trening gdje novi kolega iz interne revizije, judo trener, drži internu obuku iz samoodbrane. To je samo jedan od mnogih primjera. Stvaramo okruženje u kojem su ljudi motivisani da budu inovativni i autentični. Netipično bankarstvo znači da možemo biti profesionalci i znalci svog posla a ujedno kreativni i zaigrani.
Nedavno je Addiko Bank nagrađena sa dva priznanja za netipično bankarstvo? Šta znače te nagrade za vas?
Znače da smo ispravno komunicirali ono što radimo i živimo i da je to prepoznato kao kvalitetno. Ponosni smo na osvojene nagrade koje su još jednom potvrdile da se, uz kvalitetne usluge našim klijentima, naša prepoznatljivost nalazi i u autentičnosti koju svjedoče naši zaposlenici. Employer branding postaje sve značaniji u današnjem poslovanju i zbog toga smo posebno ponosni na ove nagrade.