U BiH će i dalje dolaziti stariji automobili iz Njemačke, ali do pojeftinjenja neće doći
Savezni upravni sud u Lajpzigu potvrdio je zabranu upotrebe automobila s dizelskim motorom, koje su donijeli lokalni sudovi u Štutgartu i Dizeldorfu nakon što je udruženje za zaštitu okoliša i potrošača DUH tužilo gradske vlasti zbog previsoke koncentracije zagađenosti zraka.
Presuda ne znači da će se zabrana provoditi, niti je definiran način, već samo da pokrajine i gradovi imaju pravo uvesti zabranu u cilju sprečavanja zagađenja. Trenutno se u Njemačkoj u 70 gradova bilježe vrijednosti više od onih koje dozvoljava Evropska unija.
Međutim, težište s ove značajne odluke u borbi protiv zagađenja zraka u Bosni i Hercegovini se prebacilo na potencijalne cijene automobila na dizelski pogon. Bosanskohercegovački uvoznici su uvjereni da do pojeftinjenja neće doći u skorije vrijeme.
Ništa od veselja
Anton Lesko iz autosalona Kramar kazao je za Klix.ba da su medijska izvještavanja o potencijalnim zabranama za saobraćanje automobila s dizelskim motorom pod utjecajem kompanija za proizvodnju električnih automobila.
"Čiste su gluposti da može doći do zabrane prometa za 15 miliona automobila na dizelski pogon u Njemačkoj. Već dvije godine se priča o takvim stvarima. I mi čekamo da ti automobili pojeftine, jer bi to nama išlo u prilog. Ali od toga nema ništa", kategoričan je Lesko.
Napominje da Kramar posluje u Njemačkoj i da su upoznati o navedenoj situaciji.
"Takve informacije plasiraju mediji pod utjecajem kompanija za proizvodnju električnih automobila. U Štutgartu ne možete ući u jednu ulicu, a ne u grad. Imate jednu glavnu ulicu u koju ne možete ući", kazao je Lesko za Klix.ba, napomenuvši da se te zabrane odnose samo na ulazak u glavnu prometnicu gradova.
Prema njegovim riječima, u Njemačkoj trenutno postoje tek tri grada u kojima je zabranjen ulazak automobila u glavnu ulicu.
Njemačka u vodstvu
Član Upravog odbora Udruženja stanica tehničkog pregleda pri Privrednoj komori FBiH i mašinski inžinjer Jasmin Bijedić kazao je za Klix.ba da će, bez obzira na odluku suda u Lajpzigu, automobili iz Njemačke završavati u Bosni i Hercegovini.
"Ti automobili će doći u svaku drugu državu u kojoj nema zakonskih prepreka za uvoz. Vozila stara nekoliko godina, koja su još uvijek tehnološli upotrebljiva, će iz Njemačke završavati po cijeloj Evropi. Nije to samo stvar Bosne i Hercegovine, mi smo samo kolateralna šteta. Nama će starija vozila doći. I benzinci i dizeli. Nama svakako to dolazi", kazao je Bijedić.
Kad je riječ o pojeftinjenju vozila, Bijedić ističe da su vozila već pojeftinila u odnosu na to kakve su cijene bile prije pet-šest godina.
"Moguće da će pojeftiniti nakon ove odluke, ali to je na dugom štapu. Mi nemamo zakonskog osnova da zabranimo, stavimo limit na ta vozila. Nijemci će po sniženoj cijeni ta vozila davati na tržištu da bi ispunili normu. To je doneseno na nivou države, a tek sada lokalna vlast treba da donese odluke. Samo je donesena mogućnost da dizel agregat u određenoj zoni ne može saobraćati", zaključio je Bijedić.