biznis
166

Promo / U iNovinama 50 posto menadžera su žene

Sponzorirani članak
U iNovinama, najvećem regionalnom lancu kioska koji širom BiH imaju 540 prodajnih mjesta, u toku je veliki investicijski ciklus u opremanje prodajnih mjesta kako bi osigurali jednaki standard i razinu kvalitete na prostoru čitave BiH. Takve investicije bile su potrebne nakon preuzimanja lanaca kioska Tobacco Press u Federaciji BiH i Lafka u Republici Srpskoj, čime su iNovine postale najveći regionalni lanac kioska.

Velike investicije

"Kontinuirano ulažemo u podizanje standarda naše mreže kioska na visoku razinu koju smo postavili u iNovinama. Smatramo da jedino visokom kvalitetom i ulaganjima u razvoj poslovanja možemo osigurati dugoročnu održivost poslovanja i na taj način svojim zaposlenicima osigurati i kvalitetne uslove i održiva radna mjesta", izjavila je Ajla Alimanović, direktorica iNovina.

U procesu integracije Tobacco Pressa, koji se upravo privodi kraju, u tehnološku opremu i standardizaciju prodajnih mjesta i poslovnih procesa investirano je 1,2 miliona KM.

No, naglašava Alimanović, iNovine su mnogo investirale i prije preuzimanja Tobacco Pressa i Lafke. Prije preuzimanja ta dva lanca, a od kada je multinacionalna kompanija British American Tobacco postala vlasnik iNovina, u modernizaciju poslovanja i osiguranje boljih uslova za zaposlenike investirali su 6,9 miliona KM.

Briga za zaposlenike

Uz visoke standarde u opremanju prodajnih mjesta i kvaliteti usluge, iNovine se na tržištu BiH ističu i visokom zastupljenošću žena na menadžerskim pozicijama. Kako je istaknula Alimanović, žene u iNovinama čine 92 posto od ukupno 1043 zaposlenika u BiH, a drže 50 posto svih menadžerskih pozicija u kompaniji.

Direktorica iNovina uvjerena je da je takva struktura zaposlenika i menadžmenta jedan od ključnih razloga kvalitetne korporativne kulture i dobre atmosfere u kompaniji.

U iNovinama mnogo brinu o uposlenicima. Alimanović kaže da zaposlenicima osiguravaju redovna primanja, stimulacije i nagrade za postignute rezultate. Dodatno, uz finansijske stimulacije, redovito organiziraju edukacije zaposlenika, a imaju i visoke standarde sigurnosti i zaštite na radu koji premašuju tržišne standarde.

Također, mnogo polažu na rad s mladima pa su, naglašava Alimanović, jedni od rijetkih koji omogućuju zapošljavanje mladim talentiranim ljudima bez radnog iskustva.

Problem je ilegalno tržište

Najveći problem u poslovanju čini ilegalno tržište. Prvenstveno se misli na rad na crno i na ilegalnu prodaju duhanskih proizvoda čija prodaja čini velik dio poslovanja kioska.

"Ilegalno tržište duhanskih proizvoda premašilo je 40 posto vrijednosti ukupnog tržišta i po tome je BiH rekorder u Europi. Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje legalno tržište duhanskih proizvoda je u periodu od 2011. do 2017. prepolovljeno, a istovremeno potrošnja duhanskih proizvoda nije znatno smanjena. U 2018. godini situacija je dodatno pogoršana", kazala nam je Alimanović.

U sektoru maloprodaje u posljednje 4 godine zbog ilegalne prodaje duhanskih proizvoda izgubili su između 400 i 500 miliona KM i brojna radna mjesta.

"Sve to je posljedica neadekvatne akcizne politike koja je rezultirala time da građani BiH danas plaćaju najskuplje u odnosu na standard u čitavoj Europi, što je neodrživo. Nadamo se da će Akcijski plan za borbu protiv sive ekonomije koji su usaglasile Vlada Federacije BiH i Vlada Republike Srpske, kao i inicijativa Uprave za indirektno oporezivanje da se izmjeni Zakona o akcizama u dijelu tretiranja duhanskih proizvoda doprinijeti stabiliziranju tržišta i zaustaviti širenje crnog tržišta", objasnila je Alimanović.