Projekt "30 ispod 30"
369

Upoznajte mladu stručnjakinju koja godinama doprinosi transformacijama u BH Telecomu

Sevda Bučo
Sevda Bučo
BH Telecom je lider na bh. telekomunikacijskom tržištu i jedan je od najpoželjnijih poslodavaca u Bosni i Hercegovini. Usluge ove kompanije koristi približno dva miliona korisnika u našoj zemlji, a među zaposlenima u ovom telekom operateru je i sjajni dvojac - Sevda Bučo i Amina Imširpašić.

Njihova iskustva rada u BH Telecomu potvrđuju da su mladost i iskustvo dobitna kombinacija za velike rezultate te nam je drago što su baš one izabrane kao učesnice projekta "30 ispod 30" u organizaciji agencije Represent Communications BiH i njenih partnera, kojim se žele istaknuti vrijedni mladi ljudi, okosnice svojih kompanija iz različitih oblasti poslovanja.

U posljednjih nekoliko godina, BH Telecom prolazi kroz transformacijski put od communications service providera do digital service providera, s ciljem pružanja odgovora na izazove dinamičnog okruženja. Obim poslovne djelatnosti koji realizuje pruža mogućnost mladim ljudima da steknu raznovrsno iskustvo u različitim oblastima poslovanja, uz kontinuirano upoznavanje i primjenu tehnoloških i ostalih inoviteta sa tržišta. Sticanje radnog iskustva u okruženju, koje je prije svega društveno odgovorno, dodatno usmjerava i formira uspješne mlade poslovne ljude sa osjećajem za opšte dobro.

Radoznalošću do profesionalne nadogradnje

Prijatelji i kolege Sevdu opisuju kao ambicioznu, vrijednu, pametnu i proaktivnu, a ona za sebe kaže da je iznimno radoznala i da nastoji kontinuirano istraživati zanimljivosti iz oblasti naučnog, tehnološkog i poslovnog razvoja kako bi iskoristila iste za profesionalnu nadogradnju i unapređenje kvaliteta života.

U sektoru telekomunikacija zaposlila se po završetku postdiplomskog studija na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu 2014. godine od kada svjedoči i doprinosi spomenutim transformacijama kroz koje telekomunikacijske kompanije prolaze, a samim tim i BH Telecom.

Potaknuta kontinuiranim inovacijama na svjetskom tržištu, Sevda nastoji da spoji ugodno sa korisnim, učešćem na konferencijama u okviru kojih je do sada imala priliku da se upozna sa najboljim praksama i idejama tehnoloških divova kao što su kompanije Facebook ili Google te da učestvuje na okruglim stolovima sa eminentnim stručnjacima najvećih telekomunikacijskih kompanija što joj je, kako navodi, donijelo neprocjenjivo iskustvo.

Poslovna analitika kao prva strast

"Moji počeci koji uključuju i pripravnički rad podrazumijevali su angažman na unapređenju ponude BH Telecoma. U tom periodu smo uvodili novi Business Intelligence alat u upotrebu, tako da mi je bilo interesantno učiti i istraživati mogućnosti alata. Tada sam i prepoznala svoje afinitete prema poslovnoj analitici, a želja da proširim razumijevanje o tome me motivisala da u okviru doktorskog studija istražujem organizacijske i individualne faktore zaposlenika koji utiču na inovativnu upotrebu Business Intelligencea“, ispričala je Bučo.

Sevda Bučo i Amina Imširpašić
Sevda Bučo i Amina Imširpašić

Od novih usluga do novih poslovnih modela

Sevda od 2016. godine radi kao voditeljica projekta na uvođenju novih usluga u ponudu BH Telecoma. Promjena opisa posla i radnog mjesta donijela je nove izazove i potrebu za edukacijom - upoznavanje sa PMI metodologijom rada, uz dodatno sticanje osnova agilne metodologije vođenja projekata pohađanjem Scrum Product Owner treninga.

"U okviru analize ili pripreme inicijativa za uvođenje novih usluga, praksa koju koristimo je inicijalno kreiranje Canvas poslovnog modela koji omogućava jasniji pregled tržišnog potencijala, kvalitetnije definisanje ključnih pokazatelja uspjeha (KPI) i definisanje ostalih strateški bitnih detalja kako bi jasno vizualizirali konačni cilj koji želimo da ostvarimo. Navedeno postižemo detaljnom analizom tržišta, studijom slučaja renomiranih korporacija na svjetskom tržištu i dobrom saradnjom sa razvijenom mrežom partnera", otkriva Sevda Bučo.

Konačni rezultat rada tima, čiji je Sevda istaknuti član, podrazumijeva uvođenje novih usluga u ponudu BH Telecoma koje su razvijene u saradnji sa partnerima poput digitalnog skladišta, platforme za inovativni pristup edukaciji zaposlenika primjenom nanolearning koncepta učenja i mnogih drugih tehnološki naprednih usluga ili uvođenje novih poslovnih modela saradnje s ciljem fleksibilnijeg nastupa na ICT tržištu.

"Cilj je da obogaćenjem portfolija i uvođenjem različitih rješenja u ponudu BH Telecoma ubrzamo digitalizaciju društva te obezbijedimo uspješnije poslovanje kompanija optimizacijom troškova i unapređenjem produktivnosti i nivoa sigurnosti istih", objasnila je Sevda.

Mentorica koja širi vidike

Ključni utjecaj na njen poslovni napredak imala je Amina Imširpašić, rukovoditeljica Sektora za razvoj Izvršne direkcije za razvoj poslovanja.

"Amina je imala važnu ulogu u izgradnji mojih vještina na isticanju suštine iz velike količine informacija koja će na osnovu prvog pregleda biti jasna svim ostalim zainteresovanim stranama. Njena dostupnost i fleksibilnost, pored znanja i mudrosti, su osobine koje najviše cijenim, što mi omogućava da u okviru redovnih konsultativnih sesija koje održavamo preispitujem svoje zaključke i način razmišljanja i dobijem dodatne ideje", izjavila je mlada stručnjakinja.

Sevdu smo pitali i šta smatra neophodnim za uspjeh u njenom poslu, a ona nam je odgovorila da je za uspjeh u bilo kojem poslu potrebno prije svega da radite ono što vam je zanimljivo, izazovno i što zaista volite.

"Ljubav prema onome što radite je najveća motivacija. Svaki posao je zanimljiv ako mu udahnemo dašak inovacije koja je u današnjem turbulentnom okruženju poslovanja neophodan preduslov za rast i razvoj. Smatram se sretnom jer radim na različitim projektima koji donose različite izazove i očekivanja, daju prostor za kreativnost i zbog toga nemam nikada osjećaj da radim isti posao", svjesna je Bučo.

Sevda Bučo i Amina Imširpašić
Sevda Bučo i Amina Imširpašić

Uspjeh, što da ne

Sevda smatra da prilike koje se pružaju mladima zavise od radnog okruženja, neposrednih rukovodilaca, mindseta kompanije, ali i samog pojedinca.

"Nerijetko se prepreke profesionalnoj i ličnoj ispunjenosti nalaze nigdje drugo nego u našoj glavi. Iskoristit ću priliku da se osvrnem na interesantnu i poučnu knjigu Jack Canfielda 'The Success Principles', zahvaljujući kojoj sam spoznala da povećanje sopstvenog samopouzdanja i primjena ključnih principa za uspjeh, koji za početak podrazumijevaju da se odvažimo na prihvatanje manjih, dnevnih izazova, nas postepeno može dovesti do tačke ostvarenja mnogo većih ambicija. Sama knjiga počinje sa citatom Thomasa Edisona koji kaže 'Ako bismo uradili sve za šta smo sposobni, zaista bismo zadivili sami sebe'. Mislim da nam ovaj citat svima može biti vodilja kada god budemo neodlučni ili nedovoljno hrabri da napravimo bitan korak u životu i promijenimo stanje kojim nismo zadovoljni", naglasila je.

U razgovoru o njenim afinitetima izvan posla, navela je da voli da putuje i otkriva nove kulture, običaje i arhitekturu. Zaljubljenica je u duge šetnje, planinarenje i osvajanje vrhova bosanskih ljepotica, mada i vožnju biciklom također smatra odličnom vježbom, vidom opuštanja i praktičnim prevoznim sredstvom.

Riječ mentorice: Ljudi su ključni resurs svake kompanije

Koliko je bitan mentorship u kompanijama i koliko BH Telecom pažnju posvećuje ovom segmentu?

Mentorstvo je veoma bitno, čak u nekim slučajevima ključno jer može odrediti dalji tok karijere mladog čovjeka. Mentorstvu je cilj usmjeravanje mladih početnika kako bi se ostvarili kao najbolje verzije sebe, iskusne radnike koji nerijetko izrastaju u profesionalne i elokvetne analitičare, sistem inženjere, specijaliste, lidere i decision makere. Mentorstvo nije neophodno samo s ciljem usmjeravanja rasta i razvoja poslovnih vještina zaposlenika, već i s ciljem pomirenja generacijskih razlika u kompaniji, usvajanja, ali i poboljšanja poslovnih pravila koji se primjenjuju u organizaciji.

U BH Telecomu posebnu pažnju posvećujemo procesu integracije novih zaposlenika u svim aspektima. Ljudi su ključni resurs. Zvanični proces mentorstva nakon godinu prestaje, a mentorstvo se nastavlja pružati kontinuirano kroz različite forme saradnje, u timu ili hijerarhijski. Sevdi nisam bila formalno dodijeljena mentorica, ali od momenta njenog dolaska, kroz proces rada, imala sam priliku da prepoznam kvalitete koje veoma cijenim kod mladih ljudi i od tada traje naš uspješan odnos.

Amina Imširpašić
Amina Imširpašić

Kako izgleda vaš radni dan na poziciji rukovoditeljice Sektora za razvoj poslovanja?

U turbulentnom okruženju i dinamičnoj industriji kao što je naša, radni dani ne budu uvijek onakvi kako se prvobitno planiraju. I to je jedna od najvažnijih lekcija kojom naučimo i naše mlade kolege - da se pripreme na takav tempo i činjenicu da su jedino promjene konstantne. Posao nije uvijek onakav kako su zamišljali kada su tek završili fakultet ili počeli da rade. Nije riječ samo o znanju, kojeg iznad svega cijenim, nego i o vještinama i sposobnostima da se prilagođavamo i reagujemo najbolje u odnosu na novonastale situacije. Ovaj posao je veoma izazovan, interesantan i iziskuje timski rad. S obzirom na to da se bavimo novim poslovnim modelima, potrebno je dobro poznavanje industrije, konkurencije, sposobnost prepoznavanja šansi, kreativnost, a možda najvažnija vještina je da se stavite u poziciju kupca ili partnera i da razmišljate "out of the box".

Koje su najčešće greške koje rukovodioci prave kad je riječ o mladim kadrovima?

Kada mladi kadrovi dođu u veliku korporaciju, najspremniji su da posmatraju firmu iz druge perspektive i tada su njihova mišljenja najkorisnija. Mlad čovjek je također pun ideja, u naponu je snage i želje da mijenja ustaljene okvire. Prava je vještina znati prepoznati i prihvatiti razmišljanja i ideje iz druge perspektive, i ako one mogu donijeti korist za kompaniju, potrebno je uložiti dodatne napore da se osmisli i podrži realizacija dobre ideje u složenom sistemu. Jedino u tom slučaju smo zaista svi na dobitku. Mislim da je u velikim korporacijama česta greška da se idejama mladih kadrova ne pristupa dovoljno sistematično ili se u startu osude na neuspjeh usljed potencijalnih ograničenja sistema ili ustaljenih organizacija i procedura.

Manje kompanije su u tome fleksibilnije, ali velike kompanije nude i velike mogućnosti za mlade kadrove, raznolike poslove i mogućnost napredovanja. Od iznimnog je značaja da se posvetimo procjeni vještina mladih kadrova, kompetencija i afiniteta tako da mogu iskoristiti u potpunosti svoj potencijal, u skladu sa potrebama procesa u kompaniji. Ukoliko ne uspijemo u navedenoj namjeri, posljedica može biti nezadovoljstvo zaposlenika, odlazak mladih kadrova iz kompanije što zasigurno ne želimo da se desi.

Šta biste savjetovali mladim profesionalcima koji žele ostaviti snažan trag u svom poslu, a samim tim i društvu?

Prvo bih im preporučila da biraju poslove koje žele i vole da rade, zatim da se potrude da razumiju svoje okruženje, kontekst, društvo - bilo da je to radno mjesto, industrija, kolege, menadžment, pravila... Razumijevanjem konteksta, pametan i mlad čovjek će znati da iskoristi svoje potencijale i prednosti, ali isto tako da bude svjestan da je za promjenu i uspjeh uvijek potrebno veliko strpljenje i upornost, traženje novih načina, hrabrost da učine i ono što, mimo svih pravila izgleda da je pogrešno, ali njihova intuicija kaže da nije... Ovako mladi ljudi mogu ostaviti snažan trag u poslu, ali da biste ostavili trag u društvu, potrebno je mnogo više. Tu dolazimo u zonu sistema vrijednosti, a lično zastupam svevremenske klasične vrijednosti, za koje se nadam da se ponovo bude u našem društvu: poštenje – raditi kada si sam onako kao da te neko gleda, ne uzimati tuđe ideje – navesti uvijek izvor, biti solidaran i kolegijalan, imati uvijek svijest, pored svoje dobrobiti, i o općem dobru. Bez takvog pristupa u poslu nema traga u društvu kada se osvrnete za 50 godina. Danas se sjećamo uglavnom Emerika Bluma... trebamo se pitati zbog čega.